عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس سوء مدیریت و حضور فعال مافیا را علت عدم موفقیت در مدیریت پسماند دانست و گفت: زباله به منبع درآمد برای قشری خاص تبدیل شده است.

تولید روزانه ۸ هزار تن زباله در پایتخت/ تولید پسماند در ایران ۲ تا ۳برابر متوسط جهانی

سلامت نیوز: عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس سوء مدیریت و حضور فعال مافیا را علت عدم موفقیت در مدیریت پسماند دانست و گفت: زباله به منبع درآمد برای قشری خاص تبدیل شده است.


به گزار ش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،روح الله بابایی صالح  در واکنش به اظهارات شهردار تهران مبنی بر اینکه بیش از 30 سال نتوانسته ایم برای وضعیت دفن نامناسب پسماند چاره اندیشی کنیم، گفت: تولید بالای زباله و بحث مدیریت پسماند و دفن نامناسب و غیراصولی زباله ها معضلی جدی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه تولید پسماند در ایران دو تا سه برابر متوسط جهانی است، افزود: بر اساس اظهارات مسئولان شهری تنها سه درصد زباله در مبدا تفکیک می شود و متاسفانه در بخش جمع آوری زباله از مبدا با مشکل مواجه هستیم.

وی با انتقاد از تولید روزانه 8 هزار تن زباله در پایتخت، ادامه داد: متاسفانه حضور فعال مافیا در فرآیند تفکیک زباله اجازه مدیریت این موضوع را نمی دهد این در حالی است که بی توجهی به دفن مناسب زباله و رها شدن آنها در طبیعت زمینه آلودگی خاک و شیوع برخی بیماری ها را فراهم آورده است.

وی با هشدار نسبت به اینکه دفن غیراصولی زباله ها سلامت مردم را تهدید می کند، تصریح کرد: تفکیک پسماند امری حائز اهمیت است که باید در دستور کار قرار گیرد در واقع تفکیک زباله از مبدا موجب رعایت اصول بهداشتی و صرفه جویی در بخش زیادی از هزینه جمع آوری و ساماندهی زباله را به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه موضوع پسماند و آلودگی زیست محیطی مساله ای امنیتی است، گفت: رفتارهای شخصی برای کاهش زباله باید اصلاح شود؛ بهتر است فرهنگ سازی مناسب برای تفکیک زباله از مبدا در دستور کار  رسانه ها قرار گیرد و همچنین مشوق هایی به مردم ارائه شود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم، از اجرایی نشدن قوانین حوزه مدیریت پسماند انتقاد کرد و گفت: زباله در دنیا به عنوان طلای کثیف شناخته می شود و ما نیز باید با تفکیک و بازیافت زباله از این حوزه درآمدزایی و اشتغال زایی کنیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، سوء مدیریت را در عدم موفقیت در مدیریت پسماند موثر دانست و افزود: زباله به منبع درآمد برای قشری خاص تبدیل شده و مافیا اجازه نمی دهند مدیریت آن به درستی تحقق یابد و منبع درآمدشان حذف شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha