متخصص طب فیزیکی و توانبخشی درباره علل و راه‌های درمان خالی شدن ناگهانی زانو هنگام راه رفتن توضیحاتی را ارائه کرد.

علت خالی شدن ناگهانی زانو هنگام راه رفتن

سلامت نیوز:متخصص طب فیزیکی و توانبخشی درباره علل و راه‌های درمان خالی شدن ناگهانی زانو هنگام راه رفتن توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،محمدتقی حلی‌ساز  درباره خم شدن ناگهانی زانو به هنگام راه رفتن، گفت: به خم شدن ناگهانی زانو هنگام راه رفتن و بر هم خوردن تعادل خالی کردن زانو گفته می‌شود که امروزه به دلیل کاهش تحرک، فعالیت فیزیکی و نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی در افراد بروز می‌یابد.

وی افزود: اگر فردی با سابقه وارد شدن ضربه به زانو هنگام خالی شدن زانو دچار تورم و درد شود باید تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد زیرا این علامت می‌تواند نشانه آسیب به مینیسک باشد.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه اگر خالی شدن زانو بدون علامت باشد جای نگرانی ندارد، بیان کرد: در این صورت نیز افراد می‌توانند با مراجعه به پزشک و دریافت داروهای موثر و انجام ورزش‌های کششی عضلات زانو از بروز مجدد این علامت پیشگیری کنند.

حلی‌ساز درباره علل خالی شدن زانو در افرادی که سابقه آسیب زانویی ندارند، خاطرنشان کرد: نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی و قرار گرفتن زانو در زاویه 10 الی 15 درجه، عدم داشت فعالیت بدنی و ... از جمله مهم‌ترین دلایل بروز این عارضه است که این افراد می‌توانند با ورزش‌های مخصوص عضلات زانو تحت درمان قرار بگیرند.

وی در خصوص عدم توجه به درمان خالی شدن زانو، بیان کرد: متاسفانه عدم درمان این مساله می‌تواند موجب افزایش قوس کمر و درد ناحیه کمر شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha