معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تشریح نکات ایمنی و بهداشتی برای مصرف آب در استان خوزستان گفت: چنانچه عده‌ای با نصب دستگاه تصفیه آب در منزل، اقدام به تصفیه و فروش آب تصفیه شده کنند، این عمل غیر قانونی و تخلف است.

فروش آب با تصفیه خانگی غیرقانونی است

سلامت نیوز:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تشریح نکات ایمنی و بهداشتی برای مصرف آب در استان خوزستان گفت: چنانچه عده‌ای با نصب دستگاه تصفیه آب در منزل، اقدام به تصفیه و فروش آب تصفیه شده کنند، این عمل غیر قانونی و تخلف است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،شکرالله سلمان‌زاده، در مورد مسمومیت عده‌ای از مردم رامهرمز ناشی از مصرف آب آلوده گفت: برخی از مردم در زمان کمبود آب و زمانی طعم و مزه آب در شبکه توزیع تغییر می‌کند آّب مصرفی خود را از کارگاه‌های آب شیرین کن، خودروهای سیار و یا تصفیه کن‌های خانگی تامین می‌کنند که در صورت استفاده نادرست از این منابع ممکن است هرگونه بیماری و عفونتی سلامتی مردم را تهدید کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از کارگاه‌های آب شیرین‌کن استاندارد و دارای مجوز بهداشتی استفاده کنند،‌افزود: مردم باید حتما توجه داشته باشند که این کارگاه‌ها تحت نظارت بهداشت هستند و چنانچه عده‌ای با نصب دستگاه تصفیه آب در منزل، اقدام به تصفیه و فروش آب کنند این عمل غیر قانونی و تخلف است.

سلمان زاده به مردم توصیه کرد: حتما آب مصرفی خود را از خودروهای سیار استاندارد و بهداشتی تامین کنند زیرا برخی خودروهای سیار توزیع آب غیراستاندارد و غیر بهداشتی و دارای منشاء آلودگی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: برخی سوپرمارکت‌‌ها و دکه‌های شهری و برون شهری نیز اقدام به فروش آب با بشکه‌های غیر استاندارد می‌کنند که احتمال بروز هرگونه بیماری ناشی از مصرف این آب وجود دارد و همچنین مردم باید توجه داشته باشند که در صورت غیرقابل مصرف بودن آب لوله کشی از آّ‌ب‌های معدنی بسته بندی و پلمپ شده استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هموطنان اهوازی باید فیلتر آب‌ شیرین‌کن‌های خانگی خود را در فواصل مختلف و به موقع تعویض کنند،‌ افزود: چنانچه مدت مدیدی از تعریض فیلتر دستگاه آب شیرین کن خانگی بگذرد احتمال وجود باکتری و آلودگی در این دستگاه‌ها وجود دارد که خانواده‌ها باید حتما به این موارد توجه کنند البته مردم باید از مصرف آب مشکوک نیز خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha