كارشناس اداره میانسالان وزارت بهداشت گفت: بیش از 50 درصد مردان بالای 50 سال و 90 درصد بیماران بالای 80 سال به بیماری بزرگی خوش‌خیم پروستات مبتلا هستند.

سلامت نیوز : كارشناس اداره میانسالان وزارت بهداشت گفت: بیش از 50 درصد مردان بالای 50 سال و 90 درصد بیماران بالای 80 سال به بیماری بزرگی خوش‌خیم پروستات مبتلا هستند.

عالیه عزیزآبادی فراهانی در گفت‌وگو با فارس افزود: پروستات یكی از اعضای ویژه مردان است. معمولاً به اندازه گردو است و پایین‌تر از مثانه در لگن قرار دارد.

وی گفت: از بیماری‌های مهم پروستات می‌توان به بزرگی خوش‌خیم پروستات، سرطان پروستات و عفونت پروستات اشاره كرد. بزرگی خوش‌خیم پروستات بیماری شایع مردان مسن است بر اثر بزرگ شدن پروستات، مجرای ادرار تحت فشار قرار می‌گیرد و راه خروجی ادرار را مسدود می‌كند.

كارشناس اداره میانسالان وزارت بهداشت افزود: شیوع این بیماری با افزایش سن بیشتر می‌شود، به طوری كه بیش از 50 درصد مردان بالای 50 سال و 90 درصد بیماران بالای 80 سال مبتلا به بزرگی خوش‌خیم پروستات هستند و تاكنون علت بزرگ شدن پروستات مشخص نشده است.

عزیز آبادی فراهانی گفت: علائم بزرگی خوش‌خیم پروستات به علت فشار پروستات بر مجرای ادراری ایجاد می‌شوند و می‌توان به كاهش فشار و قطع و وصل شدن جریان ادرار، تأخیر در شروع ادرار، نیاز به تخلیه مكرر ادرار و احساس باقیماندن ادرار در مثانه پس از ادرار كردن، قطره قطره آمدن ادرار پس از ادرار كردن، تكرر ادرار در روز و شب و زور زدن هنگام ادرار كردن نام برد.

وی افزود: امسال اولین هفته اسفند را هفته سلامت ملی مردان نامگذاری كرده‌ایم كه از سی‌ام بهمن تا ششم اسفند است و شعار امسال این هفته حركت برای سلامت مردان نامگذاری شده است كه روز دوم اسفند به ورزش ضامن سلامت مردان نام ‌گذاری شده است. از مردان بالای 50 سال به بیماری پروستات مبتلا می‌شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha