عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ایرانی نبودن کودکان کار از ما رفع مسئولیت نمی‌کند بلکه مسئولیت ما را نیز سنگین تر می‌کند، گفت: ۷۰ درصد کودکان کار در کشور، خارجی هستند.

۷۰ درصد کودکان کار در ایران خارجی هستند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ایرانی نبودن کودکان کار از ما رفع مسئولیت نمی‌کند بلکه مسئولیت ما را نیز سنگین تر می‌کند، گفت: ۷۰ درصد کودکان کار در کشور، خارجی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ، علیرضا محجوب درباره وضعیت کودکان کار درکشور، افزود: براساس تحقیقات موجود، ۷۰ درصد کودکانی که به کار خیابانی مشغول هستند یا مجبورشان می‌کنند که در راستای اشتغال کاذب در کشور فعالیت کنند خارجی هستند و در کل این نوع بهره‌وری از کودکان خلاف قانون کار است.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس، با بیان اینکه به کارگیری کودکان کار در حیطه شغل‌های کاذب با قوانین مندرج در کنوانسیون حمایت از کودکان مغایرت دارد، تصریح کرد: مجلس در زمینه وضع قوانین سختگیرانه درباره جلوگیری ازسوء استفاده از کودکان به وظایف خود عمل نکرده است. محجوب افزود: برای جلوگیری از فعالیت کودکان در پدیده شوم قاچاق یا حضور در شغل‌های کاذب،

قانون حمایت از کودکان، دولت‌ها را مکلف کرده است که بدترین مجازات را در زمینه سوء‌استفاده کنندگان از کودکان اعمال کنند اما متاسفانه در این راستا علاوه براینکه دولت لایحه‌ای نیاورده است، مجلس شورای اسلامی نیز طرحی را تدوین نکرده است و از همین رو تنها مکرر مشکلات کودکان کار در زبان‌ها می‌چرخد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ایرانی نبودن کودکان کار از ما رفع مسئولیت نمی‌کند و بلکه مسئولیت را ما را نیزسنگین تر می‌کند، یادآورشد: ۷۰ درصدکودکان کار در کشور خارجی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha