یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 247790

طبق مطالعات اخیر موردی جدید بنام مسمومیت آبی گزارش شده است. اکثرا توصیه های پزشکان در مورد آنفولانزا یا عفونت های تنفسی نوشیدن مقدار زیاد مایعات است. از لحاظ تئوری، این توصیه خوب است؛ در طول سرماخوردگی بدن مایع بیشتری را از طریق بینی از دست می دهد و یا ممکن است بخاطر تب مایعات بیشتری را از دست دهد.

نوشیدن بیش از حد آب در طول بیماری خطرناک است

سلامت نیوز:طبق مطالعات اخیر موردی جدید بنام مسمومیت آبی گزارش شده است. اکثرا توصیه های پزشکان در مورد آنفولانزا یا عفونت های تنفسی نوشیدن مقدار زیاد مایعات است. از لحاظ تئوری، این توصیه خوب است؛ در طول سرماخوردگی بدن مایع بیشتری را از طریق بینی از دست می دهد و یا ممکن است بخاطر تب مایعات بیشتری را از دست دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در مورد عفونت ها نیز به طور کلی، نوشیدن آب بیشتر به کاهش حجم عضلانی، افزایش نفوذپذیری عروقی کمک می کند و همچنین مایعات را که بخاطر تب و استفراغ از دست رفته اند، جایگزین می کنند.

نتایج یک گزارش جدید به پزشکان و بیماران یادآور می شود مصرف بیش از حد آب ممکن است خطرناک باشد. مصرف بیش از حد آب ممکن است منجر به هیپوناترمی حاد شود.

هیپوناترمی نوعی بیماری است که بعات میزان غیر طبیعی سدیم بروز می کند وقتی که میزان سدیم کمتر از ۱۳۴ میلی مول در لیتر است. سطوح پایین سدیم می تواند منجر به ورم مغزی، با افزایش سطح فشار داخل جمجمه و فتق مغزی شود ودرآخر منجر به تشنج، کما و مرگ شود.

مسمومیت با آب، که به هیپوناترمی کشنده منجر می شودمی تواند بعلت ورزش های استقامتی، استفاده از دارو MDMA و در بیماری مزمن روانی – اختلالی که بیمار مقدار زیادی آب را به صورت اجباری می نوشد-بروز کند.

در این حالت باید مصرف آب بیمار را به ۱ لیتر در روز محدود کرد تا وضعیت او به طور قابل توجهی در ۲۴ ساعت بعد بهبود یابد. با پیشرفت شرایط عمومی بیمار سطح سدیم به حالت طبیعی بازگشته و بیماراز طریق ادرار آب اضافی را تخلیه می کند. اگر بیمار دارای عملکرد طبیعی کلیه باشد، آب بیشتری از بدنش دفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha