سلامت نیوز :وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خواستار شد تا توزیع كنندگان غذا طبق استاندارد وزارت بهداشت عمل كنند.

به گزارش ایسنا، دكتر كامران باقری لنكرانی در حاشیه پنجمین كنگره قلب و عروق خاورمیانه در جمع خبرنگاران خاطر نشان كرد: صنایع دارویی و تجهیزات پزشكی یكی از پردرآمد ترین صنایع دنیا محسوب می‌شود به طوری كه طی 10-15 سال اخیر بسیاری از كارخانه‌های نظامی در دنیا، تجهیزات نظامی خود را به پزشكی تبدیل كرده‌اند زیرا سود سرشاری به همراه دارد كه باعث می‌شود كمپانی‌های چند ملیتی بازارهای القایی ایجاد كنند و ادعاهای غیر واقعی را به آن دامن بزنند كه این یكی از آفت‌ها در تمام دنیاست.

وی همچنین با گسترده خواندن طب مكمل گفت: در زمینه طب مكمل باید محتاط باشیم زیرا یكی از عرصه‌های شیادی بوده به طوری كه باعث شده گوهرهای ناب این حوزه ضایع شود.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه حوزه سلامت در گذشته یادآور شد: میزان اسید ترانس در سبد خانواده طی سال 84، 85 درصد بوده در حالی كه هم اكنون به كمتر از 50 درصد رسیده است.

دكتر لنكرانی با ابراز نگرانی از بالا بودن میزان اسید ترانس در غذاهای خارج از سبد خانوار از جمله فست فودها، رستوران‌ها، قنادی‌ها، و حتی تولید كنندگان انبوه غذا در محل كار اظهار داشت: این مكان‌ها همچنان گرفتار اسید ترانس هستند كه در صورت عدم نظارت مشكلاتی را به وجود می‌آورد بنابراین همه افرادی كه مسئول توزیع غذا در محیط كار هستند باید طبق استاندارد وزارت بهداشت عمل كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha