پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2488

دبیر اجرایی ششمین كنگره سراسری ریه و مراقبت‌های ویژه در آستانه برگزاری این كنگره گفت: براساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود 3 میلیون نفر بر اثر بیماری مزمن انسداد ریه جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ستاد خبری ششمین كنگره بیماریهای ریه و مراقبتهای ویژه ، روزبه نقشین در خصوص برپایی این كنگره خاطرنشان كرد این كنگره از تاریخ 28 لغایت 31 فروردین ماه سال جاری به مدت چهار روز توسط دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی ایران و با همكاری مركز تحقیقات ریه دانشگاه علوم پزشكی ایران، انجمن متخصصان ریه، مراكز علمی و تحقیقاتی سراسر كشور و با حضور سخنرانانی از سایر كشورهای خارجی برگزار می‌شود.
وی در ادامه به مهمترین اهداف برگزاری كنگره مذكور اشاره كرد و ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه بیماریهای تنفسی و توسعه دیدگاههای جدید درباره نحوه مقابله با این بیماریها، توجه خاص به اختالات خواب و ارتباط آن با مشكلات تنفسی بیماران و مشكلاتی كه بیماران تنفسی در بخش‌های مراقبتهای ویژه دارند، بیماریهای آسم، بیماریهای مزمن انسدادی ریه، اختلالات خواب مهمترین اهداف این كنگره می‌باشد كه با مشاركت فعالان و همكاران فوق تخصص بیماریهای ریه سراسر كشور در مركز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشكی ایران برپا می‌شود.
نقشین خاطرنشان كرد: ثبت نام برای حضور در این كنگره از مدتها قبل آغاز شده و تا روز برگزاری ادامه خواهد داشت. فوق تخصصهای ریه، متخصصین داخلی، قلب و عروق، عفونی، گوش و حلق و بینی، بیهوش، طب اورژانس، طب كار، جراخان توراكس و پزشكان عمومی مشمولین امتیاز آموزش مداوم این كنگره هستند.
دبیر اجرایی ششمین كنگره سراسری ریه و مراقبتهای ویژه معتقد است با توجه به هزینه بالایی كه این نوع درمانها دارد انتظار می‌رود سازمانهای مختلف بیمه جهت كاهش هزینه بیماران تنفسی همكاری لازم را با بیماران انجام دهند متاسفانه 80 درصد داروهای جدید مشمول بیمه نیستند و بیماران باید این اقلام را بصورت آزاد تهیه نمایند.
دبیر اجرایی ششمین كنگره سراسری ریه و مراقبتهای ویژه با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2002 خاطرنشان كرد بیماری مزمن انسداد ریه سومین عامل مرگ و میر در جهان خواهد بود و این امر در كشورهای در حال توسعه به ویژه ایران به دلیل رشد روز افزون مصرف سیگار ابعاد گسترده تری دارد.
نقشین یادآور شد متاسفانه در كشور ما اطلاعات و آموزش به مردم در ارتباط با سیگار بسیار كم است و ضروری است تا مدیران و قانونگذاران در زمینه ممنوعیت جوانان در خصوص استعمال دخانیات قوانینی را وضع نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha