شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 24888
سلامت نیوز :رئیس سازمان بازرگانی استان تهران گفت: واردات تخم‌مرغ برای كنترل بازار از هفته آینده آغاز می‌شود.

عباس قبادی در گفت‌وگو با فارس، در واكنش به این سوال كه قیمت هر عدد تخم‌مرغ در سطح شهر به 200 تومان رسیده است، اظهار كرد: افزایش قیمت تخم‌مرغ به دلیل گرانفروشی نیست؛ بلكه در بخش تولید مشكلاتی به وجود آمده است، لذا برای تامین تخم‌مرغ باید كاری كرد.

وی افزود: دلیل مشكلات تولید تخم‌مرغ را باید از مسئولان وزارت جهاد كشاورزی بپرسید؛ اما وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار تخم‌مرغ، از هفته آینده واردات این كالا را آغاز می‌كند.

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران گفت: از هفته آینده واردات تخم‌مرغ به سرعت و از طریق هواپیما از كشورهای همسایه صورت می‌گیرد تا باعث گران‌تر شدن تخم‌مرغ نشود.

محمد قبله، معاون كالای مصرفی سازمان حمایت نیز در پاسخ به سوال فارس درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ گفته است: درخصوص تخم‌مرغ تا چند هفته پیش هیچ مشكلی نداشتیم؛ اما به یكباره قیمت تخم‌مرغ به دلیل مشكلاتی كه در بخش تولید به وجود آمده بود، افزایش یافت كه باید دلایل آن را از متصدیان تولید بپرسیم.

وی در واكنش به این اظهارنظر فارس كه تولیدكنندگان معتقدند قیمت هر شانه 2 كیلوگرمی تخم‌مرغ باید 3740 تومان باشد؛ اما واحدهای خرده‌فروشی با تخلف و گرانفروشی حداقل 4500 تومان هر شانه تخم‌مرغ را عرضه می‌كنند، اظهار كرد: حق با شماست، لذا بازرسان سازمان حمایت در این خصوص باید باجدیت با هرگونه افزایش قیمت برخورد كنند و فرآیندی وجود داشته باشد تا در 6 ماه اول سال، تولیدكننده تخم‌مرغ متضرر نشود و در 6 ماهه دوم مصرف‌كننده متضرر نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha