نایب رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران، خواستار برگزاری آزمون برای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری شد.

برگزاری آزمون برای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری

سلامت نیوز: نایب رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران، خواستار برگزاری آزمون برای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری شد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر تهمینه صالحی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با تأکید بر ضرورت برگزاری آزمون سراسری برای صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران گفت: این آزمون نظیر آزمون RN سایر کشورها خواهد بود.

وی با اشاره به شمار فراوان پرستار در کشور در ادامه اظهار کرد: از این‌رو نمی‌توان در مرحله نخست آزمون RNرا برای صدور پروانه برگزار کرد و باید کرایتری‌های دیگری برای آن در نظر گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این‌که می‌توان برای فارغ‌التحصیلان جدید شرط گذراندن آزمون را گذاشت، در ادامه افزود: هم‌اکنون برای پرستاران کسب امتیاز از شرکت در برنامه‌های بازآموزی ملاک برای صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای است که شرایط دیگر از جمله داشتن سلامت روحی و روانی، جسمی و … است که هم‌اکنون از طریق خوداظهاری نسبت به داشتن سلامت جسمانی و روانی پرستاران اطلاع حاصل می‌شود.

وی با تأکید بر برگزاری آزمون برای صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای فارغ‌التحصیلان جدید پرستاری گفت: البته پس از آن برای تمدید پروانه(در دوره‌های ۲ تا ۴ سال) می‌توان کسب امتیاز برای شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت را ملاک قرار داد.

نائب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان این‌که همه سازمان‌های صنفی در کشور متولی صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای هستند، گفت: از این‌رو نظام پرستاری کشور هم باید نظیر سایر صنوف مسئول صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha