بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که طی هفته جاری به تناوب دو سامانه بارشی کشور ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

سلامت نیوز :سیستم بارش‌زا که از نوار غرب وارد کشور می‌شود، طی روزهای آتی هوا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سازمان هواشناسی، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که طی هفته جاری به تناوب دو سامانه بارشی کشور ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

سامانه اول از روز شنبه از نوار غرب وارد کشور می‌شود و طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه بیشتر نقاط کشور را در برمی‌گیرد و در روز دوشنبه از نوار شرقی خارج می‌شود.

سامانه دوم از روز دوشنبه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و تا روز سه‌شنبه در مناطق مختلف کشور فعال است. بر این اساس وضع هوای استان‌ها در روزهای آینده به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

در روز شنبه، استان‌های واقع در شمال غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، کرانه‌های دریای خزر، مرکز، تهران و جنوب کشور آسمان ابری همراه با بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف. شدت فعالیت بارشی این سامانه در این روز در استان‌های ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان پیش‌بینی می‌شود.

در روز یکشنبه، آسمان در سطح کشور نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و در نقاط سردسیر و مرتفع آن بارش پراکنده برف که بارش در کرانه‌های دریای خزر و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است.

همچنین در روز دوشنبه، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و جنوب فارس آسمان ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باید ضمن اینکه در این روز برای استان‌های واقع در نوار شمالی بارش پراکنده باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، تهران، کرانه‌های دریای خزر، شرق و جنوب شرق کشور آسمان ابری با بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف، فعالیت بارشی در این روز در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان از شدت بیشتری برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha