تشعشع موبایلی می‌تواند به مغز افراد آسیب رسانده و بر اساس مطالعه جدیدی سوئیسی‌ها رابطه مستقیمی میان استفاده نوجوانان از موبایل و از دست دادن حافظه وجود دارد.

رابطه مستقیم میان استفاده نوجوانان از موبایل و از دست دادن حافظه

سلامت نیوز: تشعشع موبایلی می‌تواند به مغز افراد آسیب رسانده و بر اساس مطالعه جدیدی سوئیسی‌ها رابطه مستقیمی میان استفاده نوجوانان از موبایل و از دست دادن حافظه وجود دارد.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، تحقیق مذکور توسط Environmental Health Perspectives در سوئیس نشان می‌دهد یک سال استفاده از موبایل و تشعشات ناشی از آن هنگام مکالمه می‌تواند به مغز نوجوانان آسیب بزند.

این تحقیق مبتنی بر آزمایش روی 700 نوجوان 12 تا 17 ساله انجام‌شده و حافظه آن‌ها قبل و بعد از استفاده از تلفن همراه و قرار گرفتن در معرض تابش اشعه‌های موبایل مورد آزمایش قرار گرفت و امتیاز بچه‌ها بعد از پایان تماس تلفنی در بحث حافظه تقلیل پیدا کرد.

حتی کاربرانی که راست‌دست بوده و هنگام مکالمه گوشی را با دست راست می‌گیرند، در معرض خطر بیشتری قرارگرفته و حافظه خود را بیشتر از دست می‌دهند.

نکته قابل‌توجه در این تحقیق اینکه استفاده از گیم روی موبایل، چت و مرور وب روی مغز تأثیر نمی‌گذارد و تنها تأثیر خطرناک، تابش الکترومغناطیسی، فرکانس و سیگنال رادیویی است که هنگام مکالمه پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha