مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه قیمت هر لیتر آب بسته بندی ۱۵۰۰ تومان است، گفت: قیمت آب شرب شهری که از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است تنها ۶ ریال است.

قیمت یک لیتر آب بسته‌بندی ۱۵۰۰ تومان، آب شرب شهری ۶ ریال!

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه قیمت هر لیتر آب بسته بندی ۱۵۰۰ تومان است، گفت: قیمت آب شرب شهری که از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است تنها ۶ ریال است.


به گزارش سیلامت نیوز به نقل از ابتکار ، بختیاری که در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور پیدا کرده بود در خلال بررسی تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب مورد نیاز این شرکت گفت: تهران نسبت به جمعیت خود در سرانه‌های آب تجدید شونده وضعیت بسیار نامطلوبی دارد و این سرانه در استان تهران بسیار پایین است. وی افزود: وضعیت میانگین بارندگی در جهان حدود ۷۵۰ متر مکعب است در حالی که این رقم در ایران ۲۵۱ متر مکعب است.


لذا به لحاظ میانگین بارندگی استان تهران از میانگین پایینی برخوردار است. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پنج سد کرج، طالقان، لار، لتیان و ماملو به عنوان سدهای تامین کننده منابع آبی شهر تهران گفت: ۲۷۰ میلیون متر مکعب امسال نسبت به سال قبل با کمبود منابع آبی در این پنج سد مواجه هستیم؛ به شکلی که اگر بارندگی‌های اردیبهشت ماه امسال نبود از ابتدای خرداد ماه ناگزیر بودیم که جیره‌بندی آب را انجام دهیم اما خوشبختانه این بارندگی‌ها مسائل تهران را حل و فصل کرد.


وی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه کشور ما در حوزه بارندگی در ردیف‌های آخر دنیا قرار دارد اما در مصرف آب در نخستین‌ها قرار گرفته‌ایم، به شکلی که از بسیاری از کشورهای پر آب مصرف بالاتری داریم. امروز بهای تمام شده هر متر مکعب آب ۲۵۰۰ تومان است که تنها یک چهارم این قیمت از شهروندان دریافت می‌شود.


در ادامه این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب شهر تهران را به موجب اختیارات ناشی از ماده ۷ شورای اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار دادند که نهایتا بر اساس تعرفه‌ها این لایحه به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha