مطالعات محققان مدرسه پزشکی دانشگاه نیویورک نشان می دهد حتی یک دوره استفاده از آنتی بیوتیک در کودکان، احتمال ابتلا به دیابت نوع 1 را افزایش می دهد.

افزایش خطر ابتلای کودکان به دیابت با مصرف آنتی بیوتیک

سلامت نیوز: مطالعات محققان مدرسه پزشکی دانشگاه نیویورک نشان می دهد حتی یک دوره استفاده از آنتی بیوتیک در کودکان، احتمال ابتلا به دیابت نوع 1 را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایرنا ، مطالعات قبلی نشان داد چند دوره استفاده از آنتی بیوتیک در کودکان احتمال ابتلا به دیابت نوع 1 را افزایش می دهد، ولی مطالعات جدید نشان می دهد حتی یک دوره استفاده از آنتی بیوتیک نیز با افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع 1 مرتبط است.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،این مطالعه نشان می دهد استفاده از آنتی بیوتیک در نوزادان و کودکان، می تواند باعث اختلال و تغییر میکروبیوم روده شود که پیامدهایی از جمله تغییرات سلول ایمنی و آسیب به لوزالمعده به همراه دارد.
ابتلا به دیابت نوع 1 پیوسته در حال افزایش است و بررسی ها نشان می دهد یکی از عوامل مهم دخیل در این امر، استفاده از آنتی بیوتیک در سال های اول تولد است.


مطالعات حیوانی نشان می دهد چهار گونه باکتریایی به نام های Enterococcus، Blautia، Enterobacteriaceae و Akkermansia در موش هایی که آنتی بیوتیک مصرف کرده اند بیشتر است. گرچه این باکتری ها اغلب بی ضرر هستند، ولی می توانند تعادل میکروبیوم را مختل کنند. از طرفی در این موش ها چهار گونه باکتریایی S24-7، Clostridiales,، Oscillospiraو Ruminococcus کاهش می یابد.


محققان معتقدند آنتی بیوتیک ها به طور مستقیم روی سیستم ایمنی کودکان اثر دارند و آنان را در مسیر بیماری های جدی قرار می دهند. از این رو استفاده از آنتی بیوتیک در کودکان باید با احتیاط باشد.
نتایج این مطالعه در نشریه eLife منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha