پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2496

پلیس رومانی روز چهارشنبه اعلام كرد یك شبكه قاچاق انسان را كه پیش تر حدود ‪ ۴۰۰‬نفر توسط این شبكه به ایتالیا برده شده بودند ، كشف و منهدم كرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فرانسه از بخارست ، ویورل الگس از مقام‌های پلیس مرزی منطقه " تیمیس " در غرب رومانی اعلام كرد كه شبكه مزبور توسط شش تن از شهروندان این كشور اداره می‌شد و این شبكه از ماه مه ‪) ۲۰۰۵‬ اردیبهشت ‪ ( ۸۴‬تا نوامبر ‪ ) ۲۰۰۶‬آبان ‪ ( ۸۵‬مبادرت به اعزام حدود ‪۴۰۰‬ تن به صورت قاچاق به ایتالیا كرده است .

مقام مزبور افزوده این شبكه شش نفره برای تهیه مدارك جعلی و اعزام افراد به ایتالیا بین ‪ ۳۰۰‬تا ‪ ۷۰۰‬یورو از مشتریان و مراجعان خود دریافت می كرده‌اند .

براساس این گزارش ، رومانی از سوی اتحادیه اروپا برای بهبود وضعیت امنیتی مرزهای خود و متوقف كردن قاچاق انسان از مرزهای این كشور به دیگر كشورهای اروپا ، از سوی اتحادیه اروپا تحت فشار قرار گرفته است .

اتحادیه اروپا الحاق رومانی را به این اتحادیه در سال جاری ( ‪( ۲۰۰۷‬ به انجام اصلاحات و اقدام‌هایی موكول كرده كه بخشی از آن بهبود شرایط امنیتی مرزهای رومانی و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از قاچاق انسان از مرزهای این كشور به دیگر كشورهای عضو اتحادیه اروپا ، است .

شایان ذكر است كه پس از سقوط نظام كمونیستی در رومانی ، این كشور بیش از هر یك از دیگر كشورهای اروپای شرقی یا بلوك شرق پیشین عرصه فعالیت قاچاقچیان انسان شده است .

قاچاق انسان از رومانی به دیگر كشورهای غرب چند سال پیش بخاطر افشاگری‌های تكان‌دهنده ای كه درباره فروش نوزادان و كودكان رومانیایی در اروپا و آمریكا، صورت گرفت ، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت .

رسانه‌های غربی چند مورد از فروش نوزادان بی‌سرپرست یا وابسته به خانواده‌های فقیر و كم در آمد رومانیایی را به زوج‌های بی‌كودك و نسبتا مرفه و ثروتمند در اروپا و آمریكا افشا كرده و در این میان یك گزارشگر رسانه‌های غرب در پاسخ به پرسشی در این زمینه تصریح كرده بود كه یكی از دلایل اصلی خرید نوزادان رومانیایی از سوی زوج‌های غربی ، شباهت آنان به كودكان اروپای غربی و آمریكا است .

وی خاطرنشان كرده بود كه رنگ روشن پوست و شرایط فیزیكی نوزادان رومانیایی در آینده هیچ مشكلی برای زوج‌های جوان بی‌كودك در اروپا و آمریكا به وجود نخواهد آورد و جای هیچ شك و شبهه‌ای كه نوزاد خریداری شده فرزند واقعی این زوج‌ها است ، باقی نخواهد گذاشت .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha