جراح و متخصص گوش، گلو و بینی با تأکید بر اینکه استفاده از لیزر در جراحی بینی جنبه تبلیغاتی دارد گفت: در عمل رینوپلاستی فقط ایجاد چند برش ساده، با لیزر امکان پذیر است.

استفاده از لیزر در جراحی بینی جنبه تبلیغاتی دارد

سلامت نیوز:جراح و متخصص گوش، گلو و بینی با تأکید بر اینکه استفاده از لیزر در جراحی بینی جنبه تبلیغاتی دارد گفت: در عمل رینوپلاستی فقط ایجاد چند برش ساده، با لیزر امکان پذیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،خشایار احمدی ، در ارتباط با استفاده از لیزر در جراحی بینی اظهارداشت: جراحی بینی می‌تواند مشکلات ساختاری بینی را که باعث گرفتگی مزمن یا مشکلات تنفسی می شود را اصلاح کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه اضافه کرد: همچنین جراحی بینی می‌تواند راه های باریک بینی را باز کرده و اختلالات ساختاری را اصلاح کند و توانایی تنفسی شخص را بهبود دهد.

 احمدی گفت: نتیجه جراحی بینی دائمی است اگرچه ممکن است آسیب های بعدی یا عوامل دیگر روی ظاهر بینی تاثیر بگذارد.

وی تاکید کرد: جراحی زیبایی فقط باید بر روی بینی فردی انجام شود که رشد او کامل شده است. این سن در زنان ۱۵ یا ۱۶ و در مردان ۱۷ یا ۱۸ است .اگر جراحی بینی قبل از این سن انجام شود رشد بینی می تواند روی نتیجه نهایی بینی تاثیر بگذارد و احتمالا موجب بروز عوارض نیز می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه در خصوص کاربرد لیزر در جراحی زیبایی بینی گفت: به رغم پیشرفت کاربرد لیزر در رشته های مختلف پزشکی، لیزر در زمینه رینوپلاستی هنوز آنقدر پیشرفت نکرده است.

احمدی اضافه کرد: جراحی زیبایی بینی با لیزر انجام نمی‌شود و  در حال حاضر استفاده لیزر در جراحی زیبایی بینی فقط جنبه تبلیغاتی دارد.

جراح و متخصص گوش، گلو و بینی گفت: در عمل رینوپلاستی فقط ایجاد چند برش ساده، با لیزر امکان پذیر است. ولی تاثیرگذاری روی استخوان ، غضروف و مخاط بینی، در حال حاضر به هیچ عنوان با لیزر امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: هر گونه جراحی در بهترین شرایط ممکن است با عوارضی همراه باشد. ولی عوارض جراحی پلاستیک بینی چندان قابل توجه نیست البته مهارت جراح می‌تواند عوارض جراحی را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha