سلامت نیوز :عضو هیئت علمی مركز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه گفت: بر اساس پیش‌بینی جمعیتی ایران، جمیعت سالمندان ایران تا سال 2050 به حداكثر رقم خود یعنی 25 درصد كل جمعیت كشور خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی مركز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه، محمود مشفق در خصوص افزایش جمعیت سالمندان در ایران اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی كه این مركز در قالب یك طرح پژوهشی انجام داده، پیش‌بینی شده است كه جمعیت سالمندان ایران تا سال 2050 به حداكثر خود یعنی 25 درصد از كل جمعیت كشور خواهد رسید.

عضو هیئت علمی مركز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه ضمن بیان افزایش امید به زندگی در كشور افزود: نتایج حاصل از این بررسی نشان داد كه افزایش امید به زندگی و كاهش سطح باروری موجب بالا رفتن تعداد سالمندان در سنین 60 ساله و بیشتر در جمعیت كل كشور و گرایش ساخت جمعیتی كشور از یك ساختار سنی جوان طی چهار دهه گذشته به یك ساختار سنی سالخورده می‌شود.

وی با اشاره به عواقب افزایش جمعیت سالمندی گفت: مسائل مرتبط با سالمندان و تأمین نیازهای مادی، رفاهی و عاطفی آنان كه در مقطع فعلی مطرح است، در سال‌های آتی به طور فزاینده‌ای بیشتر خواهد شد؛ بررسی شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی جمعیت سالمند60 ساله و بیشتر كشور طی چهار دهه، نشان‌دهنده یك روند بهبود است همچنین پیشرفت‌های چشمگیری در شاخص سواد و تحصیلات سالمندان مشاهده شده است.

مشفق در پایان بیان كرد: فزونی سرعت رشد جمعیت سالمندان در مقایسه با رشد جمعیت كشور، لزوم برنامه‌ریزی آینده‌نگر برای كنترل مسائل قابل تصور این گروه از جمعیت را توجیه می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha