یک متخصص تغذیه به تشریح علل امتناع برخی نوزادان و کودکان برای مصرف شیر مادر پرداخت.

چرا برخی کودکان از مصرف شیر مادر امتناع می‌کنند؟

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه به تشریح علل امتناع برخی نوزادان و کودکان برای مصرف شیر مادر پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،ناصر کلانتری  در خصوص علل امتناع برخی کودکان از مصرف شیر مادر، گفت: امتناع واقعی از مصرف شیر مادر به ندرت رخ می‌دهد و اغلب کودکان و نوزادان به دلیل ناتوانی مادر در شیردهی صحیح تمایلی به مصرف شیر مادر ندارند.

وی افزود: زمانی که نوزاد متولد می‌شود باید برای ساعت اول نزدیک مادر قرار داده شود و سپس به مادر نحوه صحیح شیردهی آموزش داده شود که این امر موجب وابستگی کودک به شیر مادر و مصرف صحیح آن می‌شود، اما متاسفانه امروزه با افزایش سزارین، مادرها پس از زایمان، ساعت‌های طولانی را در ریکاوری به سر می‌برند و این فرصت طلایی را از دست می‌دهند.

این متخصص اطفال عدم توانایی مادر در نحوه صحیح شیردهی را مهم‌ترین علت امتناع نوزادان و کودکان برای مصرف شیر مادر دانست، تصریح کرد: اگر مادران به درستی آموزش داده شوند، این مشکل در نوزادان برطرف و آنها از فواید شیرمادر بهره‌مند می‌شوند.

کلانتری در ادامه یادآور شد: البته در برخی موارد مادران با وجود شیردهی مناسب و صحیح شاهد امتناع فرزنداشان برای مصرف شیر مادر هستند که در این موارد عمدتا مشاهده شده مادران از مواد غذایی که حاوی بوی نامناسبی است استفاده کرده‌اند. به مادران توصیه می‌شود در دوران شیردهی از مواد غذایی که بو ومزه شیر را تغییر می‌دهند مانند سیر، پیاز، ادویه، مواد افزودنی و غیره استفاده نکنند، زیرا نوزادان و کودکان به محض استشمام بو و مزه نامناسب از مصرف شیر امتناع می‌کنند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: اگر مادران پس از رعایت موارد فوق هم‌چنان شاهد امتناع فرزندانشان برای مصرف شیر مادر بودند، باید ابتدا شیر را بدوشند و با قاشق به کودک بدهند تا کودک به طمع و بوی شیر اطمینان کند و سپس از مادر شیر را بمکد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha