سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 249898

یا تنقلات تند واقعا سبب مشکلات کیسه صفرا می شوند؟ کارشناسان می گویند که غذاهای تند در خود عامل فاکتور شناخته شده ای برای مشکلات کیسه صفرا ندارند، اما غذاهای چرب مانند چیپس یکی از مهمترین عوامل خطر هستند. (کیسه صفرا اندامی کوچک زیر کبد است که صفرا را ذخیره و آزاد میکند، صفرا مایعی است که به هضم چربی کمک میکند.)

آیا مصرف میان وعده های تند برای سلامتی مضر است؟

سلامت نیوز: آیا تنقلات تند واقعا سبب مشکلات کیسه صفرا می شوند؟ کارشناسان می گویند که غذاهای تند در خود عامل فاکتور شناخته شده ای برای مشکلات کیسه صفرا ندارند، اما غذاهای چرب مانند چیپس یکی از مهمترین عوامل خطر هستند. (کیسه صفرا اندامی کوچک زیر کبد است که صفرا را ذخیره و آزاد میکند، صفرا مایعی است که به هضم چربی کمک میکند.)

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، خوراکیهای تند لزوما منجر به مشکلات کیسه صفرا نمی شوند. اما باید بدانیم که مصرف چربی ها در رژیم غذایی قطعا یکی از عوامل خطر هستند چرا که برخی از تنقلات تند و تلخ حاوی مقادیر زیادی چربی هستند. برای مثال، فست فود های کوچک معمولا حاوی ۱۱ گرم چربی در هر ۲۸ گرم و. چیپس ها دارای ۸ گرم چربی در هر ۳۰ گرم هستند.

دکتر کری فایرستون باوم، متخصص گوارش در بیمارستان کودکان نیکلاس در میامی معتقد است که هنوز مشخص نیست که آیا خوردن تنقلات تند می تواند منجر به مشکلات کیسه صفرا شود یا نه؟. اما او اعلام کرد که تنقلات تند می توانند باعث گاستریت، یا تحریک مایع معده و درد معده شوند. به گفته باوم دیده می شود که اغلب نوجوانان به صورت هفتگی در حال خوردن کیسه های بزرگ چیپس تند هستند و دایم از درد شکم شکایت می کنند.

به گفته کارشناسان ایمنی مواد غذایی باید همیشه یکی از اولویت های ما انسانها باشد، و می بایست میان وعده های ما تمام مقررات ایمنی مواد غذایی و استانداردهای دقیق کیفیت غذا را دارا باشند. برخی از مصرف کنندگان ممکن است نسبت به دیگران به غذاهای تند بیشتر حساس باشند، برای این اشخاص بهتر است که کمتر سراغ میان وعده های تند وپر ادویه بروند.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha