نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری، بر ضرورت استفاده از روش های نوین مدیریتی برای برون رفت از مشکلات و چالش های پرستاری تاکید کرد.

راهکار برون رفت از مشکلات پرستاری

سلامت نیوز: نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری، بر ضرورت استفاده از روش های نوین مدیریتی برای برون رفت از مشکلات و چالش های پرستاری تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، سید رضا مظلوم در رابطه با لزوم اجرای مدیریت نوین در عرصه پرستاری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: روشهای مدیریتی قدیمی جوابگوی نیازهای فعلی نیست. مدیریت نظام مند و اقتضایی در حال حاضر از بهترین الگوهای مدیریت پرستاری محسوب می شوند. در راهبردهای نوین مدیریت پرستاری، تحلیل موقعیت رکن اساسی است و انتخاب هر اقدامی منوط به تحلیل تمام داده های سیستم در درجه اول است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از چالشهای مدیریتی پرستاری در حال حاضر ناشی از انتخاب رویکردهای ثابت در مواجهه با شرایط کاملا متفاوت است. به عنوان مثال کمبود پرستاران شاغل در بخشهای بالینی و افزایش بار کاری دو چالش اساسی در مدیریت پرستاری کنونی کشور هستند که استفاده از روشهای مدیریت کلاسیک نه تنها به حل آن کمک‌ نمی کند بلکه بر شدت و عمق چالش مذکور و عوارض آن می افزاید.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد ادامه داد: مدیر پرستاری می تواند بر مبنای تحلیل سیستم و استفاده از روشهای خلاقانه مدیریت اقتضایی با این دو چالش مواجهه مناسبی داشته باشد تا از عوارض آنها کاسته شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلام آخر اینکه مدیریت پرستاری نباید منحصر به رفع و رجوع مشکلات فوری شود بلکه برنامه ریزی برای  توسعه خدمات پرستاری در سطح جامعه از مسئولیتهای مهم مدیران پرستاری است که با توانمندیهای سراغ داشته در آنها اطمینان دارم در این راستا هم نقش آفرینی خوبی خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha