یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 250318

استاد گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه تغییرات هورمونی،‌استرس و استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند سبب بروز جوش در صورت حتی تا 60 سالگی شود، گفت: از مصرف خودسرانه دارو و دستکاری جوش یا آکنه به شدت پرهیز کنید.

هر آنچه باید در مورد درمان جوش صورت بدانید

سلامت نیوز:استاد گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه تغییرات هورمونی،‌استرس و استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند سبب بروز جوش در صورت حتی تا 60 سالگی شود، گفت: از مصرف خودسرانه دارو و دستکاری جوش یا آکنه به شدت پرهیز کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،پروین منصوری متخصص پوست و مو در ارتباط با جوش صورت اظهار داشت: گاهی جوش یا آکنه در سن 50 تا 60 سال در زنان به دلیل عوامل هورمونی، محیطی، استرس، تغذیه نامناسب و استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند ایجاد شود، بنابر این ابتلا به این مشکل سن خاص و محدوده زمانی نداشته و پیشگیری در این راستا حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه افراد به شدت باید از درمان‌های خودسرانه خودداری کنند، گفت: در صورت وجود جوش‌های مداوم یا شدید حتماً باید به متخصص پوست مراجعه شود و علت اولیه این مسئله مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که اختلال غدد داخلی می‌تواند سبب جوش در بدن یا آکنه شود که برای درمان این مسئله باید  ابتدا آن اختلال غدد داخلی را برطرف کرد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه انواع پمادهای آماده داخلی و خارجی استاندارد برای درمان جوش صورت وجود دارد، ادامه داد:‌درمان جوش صورت بر اساس اینکه شدید،‌متوسط و یا خفیف بوده متفاوت بود ه و به جواب آزمایش اولیه بستگی دارد و انواع درمان‌ها شامل داروهای خوراکی متفاوت اعم از تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها یا مشتقات ویتامینه،‌درمان‌های فیزیکی جهت تخلیه جوش،‌لیزردرمانی یا نوردرمانی است.

استاد گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه جوش صورت ممکن است سال‌ها اثر آن بر روی فرد پابرجا باشد گفت:‌این مسئله زمینه‌ساز مشکلات روحی روانی به شمار می‌رود بنابر این توصیه می‌شود به هیچ عنوان افراد جوش صورت را دستکاری نکنند و درمان خودسرانه و یا گرفتن دارو طبق توصیه خویشاوندان، خودداری کنند.

منصوری خاطرنشان کرد: آکنه یا جوش بیماری مزمن و عودکننده است که بستگی به بیماری اولیه فرد در بروز آن دارد و در قسمت‌های مختلف بدن از جمله بازو، سینه، شانه،‌کناره‌های صورت و بالای لب ایجاد می‌شود همچنین درمان  آنها ممکن است درازمدت باشد و با لیزر می‌توان در کمک به درمان این بیماری اقدام کرد ولی راه‌حل اصلی این مسئله پیشگیری یعنی مراجعه زودهنگام به پزشک و عدم دستکاری جوش است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha