هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه ری به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر تخریب بدون اطلاع كپرهای اتباع پاكستانی واكنش نشان داد و ضمن تكذیب مفقودشدن هفت كودك پاكستانی گفت: تنها تعداد معدودی كپر خالی از سكنه و مجهول‌المالك پس از هماهنگی تخریب شده است.

مفقود شدن ٧ كودك تبعه پاكستان را تكذیب می‌كنیم

سلامت نیوز: هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه ری به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر تخریب بدون اطلاع كپرهای اتباع پاكستانی واكنش نشان داد و ضمن تكذیب مفقودشدن هفت كودك پاكستانی گفت: تنها تعداد معدودی كپر خالی از سكنه و مجهول‌المالك پس از هماهنگی تخریب شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ، جمالی‌پور با توضیح درباره طرح جمع‌آوری اتباع غیرمجاز پاكستانی در سطح شهرستان ری اظهار داشت: تعدادی از این اتباع در حاشیه شهرری و محدوده پالایشگاه نفت در كپرها و مكان‌های نامناسب زندگی می‌كردند كه به لحاظ شرایط زندگی وضعیت بسیار نامناسبی داشتند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های شبكه بهداشت تعدادی از این اتباع غیرمجاز به علت رعایت نكردن بهداشت فردی و در دسترس نداشتن آب آشامیدنی سالم به بیماری‌های خطرناك و مسری نیز مبتلا بودند.

معاون استاندار تهران عنوان كرد: مردم ساكن در مناطق پیرامون زندگی این اتباع غیرمجاز نیز در معرض خطر بودند و همواره به حضور این اتباع در این مكان‌ها اعتراض داشتند.

وی افزود: قبل از اجرای عملیات جمع‌آوری، چندین بار در خصوص ضرورت ترك این مكان‌های نامناسب به این خانواده‌ها هشدار داده شد اما این اتباع به هشدارها بی‌توجه بودند.

فرماندار ری گفت: طرح جمع‌آوری این اتباع برخلاف گزارش‌هایی كه در برخی رسانه‌ها اعلام شده در روز و توسط ماموران نیروی انتظامی با هماهنگی اداره كل اتباع خارجی استانداری، بخشداری كهریزك و مسوولان حوزه اتباع فرمانداری در راستای اجرای قانون و با اطلاع‌رسانی قبلی انجام شد.

جمالی‌پور در واكنش به خبر برخی رسانه‌ها كه مدعی شده بودند شبانه و بدون اطلاع كپرهای این اتباع خراب شده است ،گفت: چطور ممكن است وقتی فردی جایی حضور داشته باشد برای تخریب آنجا اقدام شود، یعنی جان انسان‌ها حتی اتباع غیرمجاز اهمیتی ندارد كه چنین واكنش‌های رسانه‌ای را شاهد هستیم؟

وی تاكید كرد: وسایل قابل حمل این اتباع توسط آنها حمل و كالاهای حجیم هم بسته‌بندی و طبق صورتجلسه در مرز به این اتباع تحویل داده شد.

معاون استاندار تهران خاطرنشان كرد: این طرح در كمال تكریم، احترام و رعایت جوانب انسانی و اخلاقی انجام شده است و به هیچ یك از وسایل اتباع صدمه‌ای وارد نشد.

وی فضاسازی رسانه‌ای در خصوص برخورد نیروی انتظامی با این اتباع را غیراخلاقی و به دور از انصاف و برخلاف منافع ملی دانست و از افراد و رسانه‌ها درخواست كرد از انتشار اخبار غیر واقعی و بی‌اساس بپرهیزند و به منافع ملی توجه كنند.

جمالی پور با بیان اینكه استقرار، زندگی و اشتغال اتباع غیرمجاز در همه نقاط دنیا جرم محسوب می‌شود افزود: با مالكان مزارعی كه این اتباع را در بدترین شرایط انسانی در میان مزارع سكنی داده‌اند و حقوق ابتدایی انسانی آنها را پایمال می‌كنند نیز برخورد جدی خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: بر اساس قانون تمامی اتباع غیرمجاز و غیرقانونی باید جمع‌آوری و رد مرز شوند و این موضوع با جدیت در شهرستان ری پیگیری می‌شود.

جمالی پور گفت: جمع‌آوری اتباع غیرمجاز تنها مربوط به كشور ما نیست و بیشتر كشورهای جهان با این مشكل درگیر هستند و این موضوع در خصوص ایرانی‌های غیرمجاز خارج از كشور هم صدق می‌كند.

برخی اتباع پاكستانی در قالب تورهای زیارتی حضرت عبدالعظیم (ع) و بی‌بی شهربانو به صورت قانونی وارد شهرری می‌شوند و به صورت غیرمجاز در میان زمین‌های كشاورزی و كوره‌های متروك آجرپزی اسكان می‌گزینند.

گروهی از اتباع غیرمجاز پاكستانی با دستمزدهای بسیار پایین در مزارع اطراف شهرستان ری مشغول به كار می‌شوند و گروه دیگر با كودكان خود در معابر اصلی شهرری و تهران اقدام به تكدی‌گری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان ایرانی می‌كنند.

جمالی‌پور: برخی اتباع پاكستانی در قالب تورهای زیارتی حضرت عبدالعظیم (ع) و بی‌بی شهربانو به صورت قانونی وارد شهرری می‌شوند و به صورت غیرمجاز در میان زمین‌های كشاورزی و كوره‌های متروك آجرپزی اسكان می‌گزینند.

تعدادی از اتباع غیرمجاز به علت رعایت نكردن بهداشت فردی و در دسترس نداشتن آب آشامیدنی سالم به بیماری‌های خطرناك و مسری نیز مبتلا بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha