بر اساس نتایج تحقیقی معتبر كودكانی كه در خانواده‌های سنتی دارای والدین بزرگ شده و معمولاً شام را در كنار آنها صرف می‌كنند بیشتر در زندگیشان احساس خوشحالی می‌كنند.

سلامت نیوز : بر اساس نتایج تحقیقی معتبر كودكانی كه در خانواده‌های سنتی دارای والدین بزرگ شده و معمولاً شام را در كنار آنها صرف می‌كنند بیشتر در زندگیشان احساس خوشحالی می‌كنند.

به گزارش فارس، این تحقیق بر روی افراد 40 هزار خانواده در بریتانیا انجام شده و نشان می‌دهد كه خوردن یك وعده غذای خانوادگی دست كم 3 بار در هفته كلیدی برای ایجاد پیوندهای قوی بین والدین و فرزندان است.

اگر چه در این تحقیق هشدار داده شده كه زوج‌ها هر چه بیشتر زمانی را در كنار یكدیگر سپری كنند بیشتر از یكدیگر احساس نارضایتی می كنند. این خطر در میان والدینی كه فرزندان آنها زیر 5 سال هستند بیشتر است.

این یافته‌ها بخشی از نخستین نتایج تحقیقات جامعه تفاهم و تحقیقات 50 میلیون پوندی آنها از زندگی 100 هزار نفر از40 هزار خانوار بریتانیایی است. در این تحقیق افرادی از دانشگاه‌های اسكس، آكسفورد و وارویك حضور داشته‌اند كه به بررسی تمایلات اشخاص نسبت به سیاست، تغییرات اقلیمی، روابط خانوادگی، كار، بهداشت و تحصیلات پرداخته است.

به نوشته دیلی تلگراف تحقیقات كنونی بار دیگر به نقش مركزی و مهم ساختار سنتی خانواده‌ها برای پیشرفت كودكان تأكید دارد.

در این تحقیق آمده كه زوج‌های دارای زندگی شرعی احساس رضایت بیشتر را در روابطشان دارند در حالی كه فروپاشی خانواده‌ها آسیب بیشتری را به كودكان حتی نسبت به زندگی در فقر وارد می‌كند.

در این تحقیق آمده روابط والدین با یكدیگر و با فرزندانشان نقشی بسیار حیاتی را برای توسعه احساسات و شناخت فرزندان و همچنین ثبات خانواده‌ها دارد. تبعیض میان فرزندان كه بسیار هم رایج است می‌تواند تأثیری شدید بر رفتار فرزند و عملكرد او در مدرسه و بهداشت روانی او داشته باشد. توانایی به برقراری ارتباط برای مطرح كردن مسائل مهم با دست كم یكی از والدین و عدم مشاجره و نزاع برای سلامت كودكان حیاتی است.

در ادامه این گزارش می‌افزاید: خوردن یك وعده غذایی مانند شام با خانواده مهم است. كودكانی كه دست كم 3 بار در هفته این كار را می‌كنند بیشتر از كودكانی كه هیچگاه با خانواده غذا نمی‌خورند یا كمتر از 3 بار در هفته این كار را می‌كنند از احساس شادی كامل در زندگی خبر می دهند.

یافته‌های پروژه جامعه تفاهم بر اساس بررسی اولیه 35 هزار نفر از 14 هزار خانواده نشان می‌دهد كه شادی زندگی با طولانی‌تر شدن رابطه كاهش یافته كه این كاهش در میان زنان بسیار بیشتر از مردان است. شادترین رابطه میان افرادی با دو مدرك دانشگاهی بدون فرزند و كمتر از 5 سال رابطه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha