رئیس بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان «محک»، گفت: شیر مادر عاملی است که می‌تواند از ابتلای کودکان به بیماری‌های عفونی و ویروسی جلوگیری کند.

شیرمادر از ابتلای کودک به بیماری‌های عفونی پیشگیری می‌کند

سلامت نیوز:رئیس بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان «محک»، گفت: شیر مادر عاملی است که می‌تواند از ابتلای کودکان به بیماری‌های عفونی و ویروسی جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،دکتر عظیم مهرور، افزود: شیوع سرطان در شیرخوارانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند می‌تواند کمتر از شیرخواران دیگر باشد و در نتیجه به‌نظر می‌رسد در افرادی که از شیر مادر استفاده کرده‌اند کاهش نسبی ابتلا به سرطان وجود داشته باشد.وی ادامه داد: شیر مادر عاملی است که می‌تواند از ابتلای کودکان به بیماری‌های عفونی و ویروسی جلوگیری کند.

کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به سایر کودکان دارند و به‌راحتی می‌توانند دوران نقاهت بعد از درمان بیماری‌های سخت را پشت‌سر بگذارند.این فوق‌تخصص خون و آنکولوژی کودکان، در خصوص تاثیر شیر مادر بر پیشگیری و درمان سرطان، گفت: در ابتدا باید بگویم ژنتیک در ابتلای کودکان به سرطان بیش از سایر موارد ایفای نقش می‌کند. اما نمی‌توان تغذیه با شیر مادر را در پیشگیری و درمان سرطان بی‌تاثیر دانست. کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، بنابراین دوران نقاهت بعد از درمان بیماری را راحت‌تر پشت سر می‌گذارند و زودتر بهبود می‌یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha