سلامت نیوز :مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: دمای هوا در روزهای یکشنبه و دوشنبه در تمام کشور افزایش می‌یابد اما دوباره سیستم بارش زا از روز سه‌شنبه وارد کشور می‌شود.

پرویز رضازاده گفت: پیش‌بینی می‌شود طی روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش دما خواهیم داشت.

وی گفت: از روز سه‌شنبه الگوی بارشی از نوار غربی نفوذ کرده و از اواخر روز سه‌شنبه و چهارشنبه هوای تهران را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: تا اواخر هفته فعالیت این سیستم بارش‌زا ادامه خواهد داشت.

رضازاده با بیان اینکه این جریان نیمه غربی و بخش‌های شمالی و شمال شرق کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: این سیستم بارش از شدت خوبی برخوردار خواهد بود.

وی همچنین درباره وضعیت بد هوا در اهواز و افزایش آلودگی در این شهر گفت: وزش باد بوده است و گرد و خاک از بخش‌های جنوبی عراق وارد کشور شده و کرمانشاه و اهواز را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با توجه به اینکه از مناطق برون استانی گرد و خاک‌ها وارد اهواز می‌شود، گفت: وزش باد در منطقه‌ که تولید گردوخاک‌ می‌کند شدت بیشتری دارد.

وی اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها طی 24 ساعت آینده وضعیت هوای اهواز به همین روال خواهد بود و تدوام گرد و خاک را خواهیم داشت.

رضازاده اظهار داشت: باد در منطقه‌ای در عراق وزیده و گرد و خاک را به هوا بلند کرده است و سپس با وزش باد وارد کشور شده است. وی افزود: ذرات گرد و خاک ریز هستند بنابراین طول می‌کشد تا از منطقه خارج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha