سلامت نیوز :مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر از افزایش صادرات دارویی به پنج قاره دنیا در برنامه پنج ساله این شرکت خبر داد و گفت: قصد داریم در برنامه پنج ساله میزان ارزآوری صادرات دارویی را از 20 میلیون به 150 میلیون دلار برسانیم.
دکتر سیدحمید مصطفوی با اعلام اینکه 40 درصد از صادرات دارویی کشور توسط شرکت داروسازی اکسیر وابسته به تامین اجتماعی انجام می شود، به مهر گفت: بیشترین صادرات دارویی اکسیر آنتی بیوتیکهای تزریقی است.

وی با بیان اینکه شرکت داروسازی اکسیر یک شرکت ژنریک ساز است، افزود: هم اکنون سهم صادرات دارویی ما 20 میلیون دلار است.

مصطفوی به برنامه پنج ساله دوم شرکت اکسیر که از سال 90 آغاز می شود و در سال 94 به پایان می رسد، اشاره کرد و گفت: بر همین اساس قصد داریم با سرمایه گذاریهای جدید و راه اندازی خطوط جدید تولید دارو، فروش سالانه خود را به 500 میلیون دلار برسانیم که 30 درصد (150 میلیون دلار) آن سهم صادرات دارویی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیربا اعلام اینکه هم اکنون محصولات دارویی این شرکت به سه قاره دنیا صادر می شود، ادامه داد: در برنامه پنج ساله خود بازار 5 قاره دنیا از جمله کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکای شمالی را نشانه رفته ایم.

مصطفوی همچنین از صادرات دستگاههای قند خون و فشار خون خبر داد و افزود: این دستگاهها که به تایید کشور کانادا رسیده و در FDA آمریکا ثبت شده است، در شرکت داروسازی اکسیر مونتاژ شده و صادر می شود.

وی در همین ارتباط افزود: هم اکنون این دستگاهها به کشورهای عربستان سعودی و عراق صادر می شود ولی به دنبال بازاریابی برای صادرات این دستگاهها به سایر کشورهای دنیا هستیم.

مصطفوی، میزان صادرات دستگاههای قند خون و فشار خون به عربستان سعودی و عراق را به ترتیب 450 و 150 هزار دلار اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha