چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 251683

گوشت تازه را خام مصرف نکنید

سلامت نیوز:دبیر انجمن پیشگیری چاقی ایران با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود پس از ذبح دام عید قربان به هیچ عنوان گوشت و فرآورده‌های دامی را به صورت خام مصرف نکنند، تصریح کرد: مصرف گوشت خام می‌تواند خطر بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام را به همراه داشته باشد.

محمد هاشمی در گفتگو با خبرگزاری آنا، با توجه به فرارسیدن عید قربان و نکاتی که باید هنگام ذبح دام رعایت کرد، گفت: به افراد توصیه می‌شود دام را از مراکز بهداشتی و دارای مُهر تاییدیه سازمان دامپزشکی تهیه کنند زیرا دام آلوده می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را به همراه داشته باشد.
دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران افزود: همچنین توصیه می‌شود دام را با مواد غذایی آلوده و پسماندهای غذایی تغذیه نکنند و حتماً برای دام‌های غذای سالم تهیه کنند.
وی با بیان اینکه افراد علاوه بر تهیه دام از مراکز بهداشتی و دارای مجوز باید هنگام ذبح نیز نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، تصریح کرد: تماس با دام و یا گوشت آلوده خطرات بسیاری برای سلامت افراد به همراه دارد به همین دلیل به افراد تأکید می‌شود هنگام ذبح گوسفند و مصرف فرآورده‌های دامی نکات بهداشتی از جمله استفاده از دستکش، چاقوی مناسب، پیش‌بند و ... را به خوبی رعایت کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود چاقویی که با آن دام ذبح می‌شود در معرض پوست و نواحی حساس بدن مانند دهان و چشم قرار نگیرد، زیرا تماس خون و ترشحات دام می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی را به همراه داشته باشد.
این متخصص بهداشت عمومی درباره مصرف گوشت یادآور شد: توصیه می‌شود پس از تهیه گوشت حتماً برای مدت کوتاهی آن را در یخچال قرار دهند اما اگر برخی تمایل به مصرف گوشت تازه و غیر منجمد داشتند تأکید می‌شود گوشت را حتماً پس از حرارت مصرف کنند زیرا برخی افراد گوشت را به صورت خام مصرف می‌کنند که این مسئله می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی در فرد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha