راهکارهای طبیعی تسکین درد، مانند داروهای گیاهی که بخشی از گیاه برای درمان مشکلی در سلامتی به کار می‌رود، شیوه‌ای برای کنترل درد است که استفاده از آن روز به روز بیشتر می‌شود. هرچند تحقیق و بررسی در مورد داروهای گیاهی هنوز مراحل اولیه‌ی خود را می‌گذراند اما تاکنون ثابت شده که خیلی از گیاهان می‌توانند درد و التهاب را به خوبی کنترل کنند، اما همیشه به هشدارها و توصیه‌ها نیز توجه کنید.

آشنایی با چند مسکن گیاهی

سلامت نیوز: راهکارهای طبیعی تسکین درد، مانند داروهای گیاهی که بخشی از گیاه برای درمان مشکلی در سلامتی به کار می‌رود، شیوه‌ای برای کنترل درد است که استفاده از آن روز به روز بیشتر می‌شود. هرچند تحقیق و بررسی در مورد داروهای گیاهی هنوز مراحل اولیه‌ی خود را می‌گذراند اما تاکنون ثابت شده که خیلی از گیاهان می‌توانند درد و التهاب را به خوبی کنترل کنند، اما همیشه به هشدارها و توصیه‌ها نیز توجه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، داروها یا غذا داروهای گیاهی ممکن است از جنبه‌هایی مفید باشند اما در این میان انواعی نیز وجود دارند که ممکن است پتانسیل آسیب‌ها و عوارض ناخواسته‌ای نیز داشته باشند، مثلاً واکنش‌های آلرژیک یا تداخل با سایر داروها. پس همان اندازه که به فواید یک داروی گیاهی توجه می‌کنید باید مراقب جوانب احتمالی مضر آن نیز باشید.

داروهای گیاهی مسکن متداول

زنجبیل: عصاره‌ی زنجبیل می‌تواند به کاهش درد مفاصل و عضلات کمک کند زیرا حاوی فیتوشیمیایی‌هایی است که التهاب را متوقف می‌کنند.

کپسایسین فلفل قرمز: کپسایسین از فلفل قرمز گرفته می‌شود و می‌تواند به تسکین درد در برخی از افراد کمک کند. کپسایسین با کم‌توان کردن ماده‌ی P وارد عمل می‌شود؛ ماده‌ی P ترکیبی است که احساس درد را از سطح بدن به سیستم عصبی مرکزی انتقال می‌دهد. البته یکی دو روز طول می‌کشد تا این اتفاق بیفتد.

گیاه گاوچشم: قرن‌هاست که از گیاه گاوچشم برای درمان سردرد، معده درد و دندان درد استفاده می‌شود. امروزه نیز این گیاه برای تسکین میگرن و آرتریت روماتوئید کاربرد دارد. مصرف این گیاه عوارض جانبی خاصی ندارد و به امتحان کردنش می‌ارزد. زنان باردار نباید از این گیاه استفاده کنند.

زردچوبه: این ادویه نیز برای تسکین آرتریت و سوزش معده و کاهش التهاب کاربرد دارد. البته هنوز دقیقاً معلوم نیست که زردچوبه با درد مبارزه می‌کند یا التهاب اما فعالیت این گیاه می‌تواند به دلیل ماده‌ی شیمیایی کورکومین باشد که خاصیت ضدالتهابی دارد. زردچوبه معمولاً بی‌ضرر است اما استفاده‌ی طولانی مدت از دوزهای بالای این گیاه ممکن است موجب بدهضمی شود. همچنین افرادی که مشکل کیسه صفرا دارند نباید از زردچوبه استفاده کنند.

پنجه شیطان: شواهد علمی وجود دارد که نشان می‌دهد این گیاه بومی آفریقای جنوبی در کنترل آرتریت و کاهش کمردرد مؤثر است اما هنوز به پژوهش‌های بیشتری نیاز است تا بتوان نظر قطعی داد. گیاه پنجه شیطان اگر در دوره‌ای کوتاه و به منظور درمان استفاده شود عارضه‌ی جانبی ندارد اما توصیه شده که زنان باردار و افراد مبتلا به مشکلات کیسه صفرا یا زخم معده و روده از مصرف این گیاه پرهیز کنند.

کاهش درد موضعی با روغن میخک

درمان‌های گیاهی برای کنترل و تسکین درد هنوز کاملاً مورد مطالعه‌ی دقیق قرار نگرفته‌اند بنابراین اگر این شیوه‌ی درمان را انتخاب می‌کنید حتماً به هشدارها و علائم توجه داشته باشید و تصور نکنید کاملاً بی‌ضرر هستند. تولید این دسته از داورها تحت نظارت هیچ سازمانی نیست، یعنی این محصولات تست کیفیت نمی‌شوند یا بی‌ضرر بودن و مؤثر بودنشان کاملاً تائید شده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha