مدیرکل پزشک قانونی استان تهران از بررسی 12 هزار جسد طی سال گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: در صورتی که علت فوت مشخص نباشد و یا مرگ، ناشی از حوادث مختلف باشد نیاز به بررسی پزشکی قانونی جسد است.

بررسی 12 هزار جسد طی سال گذشته در پایتخت

سلامت نیوز:مدیرکل پزشک قانونی استان تهران از بررسی 12 هزار جسد طی سال گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: در صورتی که علت فوت مشخص نباشد و یا مرگ، ناشی از حوادث مختلف باشد نیاز به بررسی پزشکی قانونی جسد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مسعود قادی‌پاشا در ارتباط با ارجاع آمار جسد به پزشک قانونی استان تهران اظهار داشت: سال گذشته 12 هزار فوتی به مرکز تشخیص آزمایشگاهی کهریزک پزشک قانونی ارجاع داده شد و به طور کلی روزانه 30 جسد در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: همه اجساد به پزشک قانونی ارجاع نمی‌شود و تنها در صورتی که مرجع قضایی و معرفی‌نامه باشد و یا در واقع درخواست قضایی صورت گرفته باشد جسد فرد در پزشک قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل پزشک قانونی استان تهران ادامه داد: در صورتی که علت فوت مشخص نباشد یا فوت در اثر خودکشی و حوادث مختلف از جمله قتل، مسمومیت و سوختگی و غرق‌شدگی باشد یا اینکه شکایت از کادر درمانی وجود داشته باشد همچنین در صورتی که بیماری در بیمارستان فوت کند و پزشک به مرگ آن مشکوک باشد جسد به پزشک قانونی ارجاع خواهد شد.

قادی‌پاشا خاطرنشان کرد: در صورتی که جسد نیاز به معاینه ظاهری کالبدشکافی، سم‌شناسی و آسیب‌شناسی باشد در پزشک قانونی انجام و علت فوت به مرجع قضایی به صورت کامل اعلام می‌شود.

وی گفت: در مرکز تشخیص آزمایشگاهی کهریزک 150 پرسنل وجود دارد که 70 درصد آنها تحصیلات عالیه داشته و پزشکان متخصص‌اند و در بخش کالبدشکافی همه متخصص پزشک قانونی بوده و در حوزه‌های سم‌شناسی و آزمایشگاهی نیز متخصصین مربوطه فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha