چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2520

عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت : در سالهای اخیر عوارض ناشی‌از آرایش بیشترین علت مراجعه ، به متخصصان پوست است.

دكتر "محمد علی اصیلیان "روز سه شنبه در گفتگو با  ایرنا افزود: استفاده ازمواد آرایشی كه آمار سنی استفاده‌كنندگان آن روز به روز رو به كاهش است، باعث بروز بسیاری ازبیماری‌های پوستی،نظیر خارش ، لكه‌های رنگی و پوسته پوسته شدن پوست شده است.

وی با اشاره به این كه كرم‌های پوستی باید با نظارت پزشك بر اساس رنگ و نوع بیماری‌افرادتجویزشود،گفت:فروش كرم‌های آرایشی باقیمت‌نازل‌بااستفاده‌های مختلف در خارج از داروخانه‌ها از مهمترین عوامل بروز و گسترش بیماری‌های پوستی شده است.

وی اضافه كرد: اكثر لوازم‌های آرایشی مانند پودرهای سفید و برنزه‌كننده و لوازم آرایش چشم و لب از مواد نامرغوب و در مكانهای غیر بهداشتی تولید و انبار می‌شود.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران،گفت:استفاده‌ازلوازم آرایشی در بین آقایان نیز رسوخ پیدا كرده و آنان نیز به تبع آن از بیماری‌های پوستی چون جوش- های سر سیاه و سفید چركی ، مصون نمانده‌اند.

اصیلیان افزود : بسیاری از این بیماری‌های پوستی كه در پی استفاده از لوازم آرایشی ایجاد می‌شود باعث آسیب‌های گاه غیر قابل درمان چهره می‌شود.

وی اضافه كرد: استفاده از لوازم آرایشی به هیچ عنوان منع نمی‌شود، بلكه افراد باید لوازم آرایشی را از داروخانه‌ها واماكن معتبرتحت نظارت مسوولان بهداشتی تهیه كنندوبه مشخصات و تاریخ تولیدومصرف آنها توجه داشته باشند.

وی با بیان این كه تغذیه نادرست می‌تواند دربروزبیماری‌های پوستی تاثیر- گذار باشد گفت : بسیاری این واقعیت را نمی‌پذیرند كه درصد بسیاری از بیماری‌های پوستی به بیماری‌های داخلی برمی‌گردد كه باید پس از درمان این بیماری‌هاو تغذیه مناسب برای درمان تكمیلی به متخصص پوست مراجعه كنند.

این متخصص افزود : افراد به خصوص بانوان باید رنگ چهره خود را بپذیرند زیرا در موارد زیادی تغییر رنگ چهره عوارض پوستی خطرناكی را به همراه می آورد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha