معاون پرستاری وزیربهداشت: مراکز مشاوره و مراقبت در منزل کاهش هزینه سلامت و افزایش تامین راحتی مردم را به دنبال دارد که واحد مشاوره و مراقبت بیماران در بیمارستان پاستور در این راستا افتتاح شد.

ضرورت توسعه مراکز مراقبت در منزل/جذب کمک پرستار

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیربهداشت: مراکز مشاوره و مراقبت در منزل کاهش هزینه سلامت و افزایش تامین راحتی مردم را به دنبال دارد که واحد مشاوره و مراقبت بیماران در بیمارستان پاستور در این راستا افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، دکتر مریم حضرتی در تشریح برنامه های سفر یک روزه خود به شهرستان بم، اظهارکرد: بسیار خوشحالم که در ایام هفته دولت به شهرستان بم سفر کردم و خوشبختانه بازدیدی که از بخش های مختلف انجام شد وضعیت مطلوب و رضایت بخش بود.

وی افزود: این وضعیت حاصل تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم است که توانسته وفاق کاملی در بین جامعه سلامت شهر بم ایجاد کند و این موضوع کاملا در رفتارها نمود دارد.

معاون وزیر بهداشت به نقش مهم پرستاران در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اشاره کرد و گفت: در این راستا کلینیک پرستاری پیشگیری از بیماری های غیر واگیر افتتاح شد.

حضرتی افزود: ۷۶ درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل بیماری های غیر واگیر نظیر بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، بیماری های مزمن تنفسی و دیابت است که این میزان در کشورهای توسعه یافته کمتر از ۵۰ درصد است.

وی بر توسعه مراکز مشاوره و مراقبت در منزل تاکید کرد و تصریح کرد: مراکز مشاوره و مراقبت در منزل کاهش هزینه سلامت و افزایش تامین راحتی مردم را به دنبال دارد که واحد مشاوره و مراقبت بیماران در بیمارستان پاستور در این راستا امروز افتتاح شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افتتاح بخش آی سی یو بیمارستان پاستور اشاره کرد و گفت: این بخش به دنبال اجرای طرح تحول سلامت راه اندازی شد. طرح تحول سلامت برکات زیادی را برای مردم به همراه داشته و دسترسی مردم را به خدمات نظام سلامت آسان تر کرده است.

حضرتی افزود: بازدید دیگری نیز از خیریه سپهر داشتیم که خوشبختانه در تمام بخش های مراقبتی فعالیت خوبی دارد. این خیریه پتانسیل خوبی دارد تا از آن به عنوان یک مرکز جامع خدمات مراقبتی بهره گرفت.

وی کمبود نیروی پرستاری در بم را را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: نسبت پرستار به تخت در بم ۱.۲ دهم است که با استاندارد ۲.۵ فاصله دارد. همچنین نیروی پرستار آکادمیک ۹ دهم است که انتظار داریم به استاندارد ۱.۸ برسیم.

معاون وزیر بهداشت در خصوص جذب نیروهای کمک پرستار گفت: مجوز جذب این نیروها از سوی معاونت توسعه وزارت بهداشت صادر شده که امیدواریم شرایط جذب این نیروها سریع تر فراهم شود.

وی از به روز بودن معوقات پرستاران بم ابراز خرسندی کرد و افزود: بم گنجایش و ظرفیت بالایی برای ارئه خدمات مراقبتی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha