نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مجلس گفت: از سازمان برنامه بودجه به صورت کتبی درخواست کردیم تا طی گزارشی به ما اعلام کند که بودجه ۳۰۰میلیارد تومانی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در چه مسیری هزینه شده است.

سرنوشت نامعلوم اعتبار ۳۰۰ میلیاردی برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

سلامت نیوز:نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مجلس گفت: از سازمان برنامه بودجه به صورت کتبی درخواست کردیم تا طی گزارشی به ما اعلام کند که بودجه ۳۰۰میلیارد تومانی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در چه مسیری هزینه شده است.


به گزارش سلامت نیوز ،طیبه سیاوشی شاه عنایتی در گفت‌وگو با خانه ملت، در رابطه با افزایش آسیب‌های اجتماعی در زنان به ویژه اعتیاد و کارتن خوابی، گفت: در سال‌های اخیر به موضوع زنانه شدن فقر و اعتیاد تاکید بسیاری می‌شود، اما این افزایش به نسبت رشد جمعیت کشور است، ما نباید در رابطه با آسیب‌های اجتماعی به صورت جنسیتی صحبت کنیم، چرا که احتمال اعتیاد در میان زنان و مردان وجود دارد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه کرد بودجه 300 میلیارد تومانی، افزود: برای رسیدگی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی بودجه 300 میلیارد تومانی به برخی از سازمان‌ها و نهادها داده شده است، که هیچ تاثیری در سازماندهی و بهبود وضعیت معتادان و کارتن‌خواب‌ها نداشته است.


سیاوشی با اشاره به اینکه حد فاصل زمانی شروع اعتیاد تا رسیدن به کارتن خوابی در میان زنان بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: در گذشته به دلایل مختلف از جمله مسائل اخلاقی و اعتقادات سنتی کمتر شاهد این پدیده ها بودیم، اما امروزه سرعت شروع اعتیاد و رسیدن به کارتن خوابی بسیار افزایش پیدا کرده است، در بسیاری از مواقع این افراد با فرزند خود، در کنار خیابان‌ها می‌خوابند بدون توجه به اینکه چه قضاوتی در مورد فرزندش صورت می‌گیرد.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در گذشته حساسیت خانواده ها و جامعه نسبت به کارتن خوابی و اعتیاد زنان بیشتر بوده است، برای اینکه زنان و مردان کارتن‌خواب و معتاد را از این چرخه ناگوار نجات بدهیم کار بسیار سختی در پیش رو داریم، این مشکل با وجود کمپ‌های ترک اعتیاد حل نمی‌شود و مساعدت بیشتری را در این حوزه می‌طلبد. وی با اشاره نقش سازمان‌های مردم نهاد و NGO ‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد، در کاهش آسیب‌های اجتماعی حضور پررنگی داشته اند، خشبختانه سازمان بهزیستی نیز NGO‌ها را به عنوان شرکای اجتماعی پذیرفته است، چرا که قبلاً این نهاد های مردمی دیده نمی‌شدند.


نایب رییس فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، در پایان خاطر نشان کرد: از سازمان برنامه بودجه از طرف فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی به صورت کتبی درخواست کردیم تا طی گزارشی به ما اعلام کند، این بودجه 300 میلیارد تومانی به چه ارگان، نهاد و سازمانی داده شده است و به چه صورتی آن را هزینه کردند. چرا که نهاد های متولی عملکرد مناسبی نداشته اند، لازم است نظارت بیشتر و دقیق تری صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha