در وزهای اخیر خبر بریده شدن گوش یک کودک کار به ‌دست پیمانکار شهرداری در فضای مجازی و حقیقی منتشر شد. این قضیه با واکنش‌های فراوان از سوی کارشناسان، نمایندگان مجلس، فعالان نهادهای مدنی و اعضای شورای شهر تهران همراه بود.

کودک کار با گوش سالم به‌شهرداری آمد!/حقیقت چه بود؟

سلامت نیوز:در وزهای اخیر خبر بریده شدن گوش یک کودک کار به ‌دست پیمانکار شهرداری در فضای مجازی و حقیقی منتشر شد. این قضیه با واکنش‌های فراوان از سوی کارشناسان، نمایندگان مجلس، فعالان نهادهای مدنی و اعضای شورای شهر تهران همراه بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،شهردار تهران با اشاره به موضوع بریده شدن گوش یک کودک کار توسط عوامل شهرداری گفت: تبلیغاتی که علیه شهرداری در این موضوع شد، صحت نداشت. این فرد به شهرداری آمد و مشخص شد که این مصاحبه«ساختگی» بوده است. در این باره هم یک عضو شورای شهرتهران با بیان اینکه ماجرای بریدن گوش یک کودک کار، دروغ و صحنه‌سازی بوده است، از بازداشت دو فردی خبر داد که این فیلم را تهیه و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند. مجید فراهانی در صفحه شخصی خود نوشت: با پیگیری‌های انجام شده معلوم‌ شد گوش کودک کار در حادثه‌ای دیگر در شهر ری خراش دیده است، اما افرادی با صحنه‌سازی با زور و‌ تهدید برای القای این بودند که شهرداری گوش او را بریده و فیلم می‌گیرند. دو نفر مورد نظر با استفاده از دوربین‌های اطراف و خودروی آنها شناسایی و بازداشت شدند. همچنین غلامعلی رجایی، مشاور رسانه‌ای شهردار تهران گفت: این کودک اقرار کرده که وقتی در محله پارک‌وی مشغول به‌کار بوده، دو نفر او را کنار کشیده و تهدید کردند که باید بگذارد این فیلم را از او بگیرند. در راستای این موضوع، فردی به‌نام نیما خ که آن فیلم را گرفته است، توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد.

حقیقت چه بود؟

کودکی که در شبکه‌های اجتماعی فیلمش منتشر شده و گفته بود پیمانکار شهرداری تهران گوش او را بریده بود در فیلم جدیدی این موضوع را تکذیب و جزئیات جدیدی از این ماجرا را مطرح کرد. او در این فیلم جدید گفت: گوشم را باربند ماشین زخمی کرده بود، با تهدید به کتک مجبورم کردند بگویم ماموران شهردای گوشم را بریده اند. در فیلم اول که گوش او پانسمان شده بود، فردی که از او فیلم می‌گیرد می‌پرسد: گوش ات چند تا بخیه خورده است و کودک می‌گوید: ۲ تا؛ ولی در فیلم جدید که پانسمان برداشته شده، هیچ ردی از جای بخیه در گوش نیست.

در ادامه محمدعلی افشانی درباره علت خودسوزی فردی در برابر شهرداری تهران تصریح‌ کرد: در منطقه سعادت‌آباد شخصی بود که خانه مسکونی داشته و آمده طبقه پارکینگ را اجاره داده است و این محل به هر حال مشاع بوده و این ملک پلمب نشده بود؛ بلکه فقط تغییر کاربری داشته که به او تذکر داده شده بود تا از همه رضایت بگیرد. او درباره اینکه آیا شاهد صحنه خودسوزی این فرد بوده یا خیر؟ اظهار کرد: بنده ساعت هشت صبح تا 12 در وزارت کشور در گردهمایی شهرداران کلانشهرها بودم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha