دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 253187

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان‌شرقی گفت: بیماران هموفیلی هشترود، فاکتور ندارند.

بیماران هموفیلی هشترود، بدون فاکتور خونی

سلامت نیوز:مدیر کانون هموفیلی آذربایجان‌شرقی گفت: بیماران هموفیلی هشترود، فاکتور ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،«اکرم طبقچی» با بیان این مطلب اظهار کرد: نوسانات ارزی، مشکل خاصی برای فاکتورهای انعقادی مورد استفاده بیماران هموفیلی پیش نیاورده است، بلکه مشکل ما، مابهالتفاوت قیمت و عملکرد بیمه است که بیماران هشترودی را با مشکل مواجه کرده است. 

 وی خاطرنشان کرد: با کمبود فاکتور مواجه نیستیم، بلکه بیمه‌ها به تعهدات خود در قبال پرداخت مابهالتفاوت داروها عمل نکرده و باعث میشوند تا توان خرید داروخانهها پایین بیاید و یا از تحویل دارو به بیمار امتناع کنند. 

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این مشکل در شهرستان هشترود به قدری تشدید شده که هموفیلیهای هشترود برای دریافت فاکتور با پیمودن مسافتی طولانی به تبریز مراجعه میکنند. 

گفتنی است، هموفیلی نوعی اختلال انعقاد خون است که در آن مدت زمان خونریزی نسبت به افراد سالم بیشتر بوده و خون این افراد به اندازهی کافی فاکتور انعقادی (هشت و 9) ندارد. 

 بدن انسان 13 نوع فاکتور انعقادی خون دارد که سبب لخته شدن خون و قطع خونریزی میشود و کمبود هر یک از آنها موجب اختلالاتی در بدن فرد می‌شود که هموفیلی نوع A و B، فون ویلبراند و اختلال پلاکتی از آن دسته هستند. 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha