سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تصمیم دولت برای تخصیص ارز مورد نیاز تولیدکنندگان در جهت رفع مشکل کمبود پوشک در بازار خبر داد.

تخصیص ارز توسط دولت برای تامین مواد اولیه پوشک

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تصمیم دولت برای تخصیص ارز مورد نیاز تولیدکنندگان در جهت رفع مشکل کمبود پوشک در بازار خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حیدر علی عبادی ، در مورد مشکلات ایجادشده در جامعه پیرامون کمبود پوشک در بازار که حداقل در سبد کالای روزانه یک چهارم خانوارهای ایرانی وجود دارد، گفت: بر اساس اطلاعاتی که در این مورد از بانک مرکزی کسب کردم، قرار شده است تا در جهت حمایت از تولیدات داخلی، ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه تولید این اقلام بهداشتی از سوی دولت تخصیص داده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته پوشک در گروه یک لیست کالاهای اساسی قرار نمی‌گیرد، بلکه در گروه دو قرار دارد، اما دولت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی تامین این کالاها را هم در اولویت قرار داده و تعهد داده است که بعد از این کمبودی در بازار وجود نداشته باشد، مگر اینکه احتکار خارج از کنترل رخ بدهد.

وی با یادآوری اینکه به غیر از نوزادان تعداد زیادی از سالخوردگان و بیماران هم به پوشک نیاز مبرم دارند، اظهار کرد: به دنبال اتفاقاتی که به صورت پی در پی در حوزه اقتصادی کشور رخ داد، احتمال بروز چنین مشکلاتی قابل پیش‌بینی نبود و شاید مسئولان باور نداشته‌اند که در این حجم گسترده احتکار صورت بگیرد، بنابراین این مشکل محاسبات آنها را برهم زده است.

عابدی تصریح کرد: احتکار در این حوزه را هم نمی‌توان ناشی از طمع افراد دانست، بلکه این امکان وجود دارد که به دلیل نگرانی که وجود دارد افراد به انبار کردن این نوع کالا روی آورده باشند، ضمن اینکه دست‌هایی هم در کار بوده است، اما آنچه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، این است که هر زمان مشکلی در کشور ایجاد می‌شود، مدیران بتوانند برای رفع آن اقدامی سریع انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به اینکه چرا داروخانه‌ها از عرضه پوشک مورد نیاز افراد خودداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو همان‌طور که به نحوه عرضه 300 قلم دارو در بازار توجه ویژه‌ای دارد و به صورت آنلاین رصد می‌کند، بر این بخش هم نظارت دارد، اما قطعا همه موارد را نیز نمی‌توان به طور کامل کنترل کرد و سایر افراد هم باید در این زمینه همکاری کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد افزایش دو برابری نرخ پوشک در بازار و عدم عرضه این کالا توسط داروخانه‌ها، تاکید کرد: اگر افراد با تخلفی از سوی داروخانه‌ها در زمینه توزیع این اقلام بهداشتی برخورد کردند، باید موارد را به سازمان غذا و دارو گزارش دهند که در هر استان شماره‌ای را برای رسیدگی به شکایات در حوزه دارو و سایر تجهیزات مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان اعلام کرده‌اند./

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیری ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    0 0
    تو خبرها فقط پوشک پوشک . مردم تو همه چیز در مضیغه اند . اخه زشته فقط چسبیدید به پوشک.‌