دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 253216

تنها روده‌هایتان نیستند که با خوردن این باکتری‌ها نجات پیدا می‌کنند.

این باکتری عمر را طولانی می‌کند

سلامت نیوز:تنها روده‌هایتان نیستند که با خوردن این باکتری‌ها نجات پیدا می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، محققان می‌گویند پروبیوتیک‌ها طیفی از تاثیرات مثبت را روی سلامت شما می‌گذارند و از جلوگیری از عفونت‌های واژینال گرفته تا افزایش مقاومت در برابر ویروس سرماخوردگی را می‌توان از آن‌ها انتظار داشت.باکتری‌های پروبیوتیک که می‌توانید با خوردن هر روزه ماست، آن‌ها را به بدنتان وارد کنید یا اینکه کپسول‌ها و پودرهای حاوی آن‌ها را از داروخانه خریداری کنید، می‌توانند عمرتان را طولانی کنند و حتی به گفته محققان، احتمال ابتلایتان به بیماری‌های ناتوان‌کننده‌ای مثل آلزایمر را کاهش دهند.

بچه‌ها را فراموش نکنید
کودکانی که مدام از فراورده‌های پروبیوتیک یا ترکیبات داروخانه‌ای حاوی این باکتری‌ها مصرف می‌کنند، کمتر گرفتار اسهال می‌شوند. به گفته متخصصان، اگر کودک شما مجبور به مصرف دوز بالایی از آنتی‌بیوتیک است، حتما پودر پروبیوتیک را از در داروخانه خریداری کرده و همراه با ماست، به او بخورانید، چراکه به گفته آن‌ها، مصرف این ترکیب، احتمال آسیب‌دیدن روده در دوره مصرف آنتی‌بیوتیک را کاهش داده و احتمال بروز اسهال، زخم روده و مشکلاتی از این دست را کمتر می‌کند.

حتی اگزما را هم درمان می‌کند
اگر دانه‌هایی که نشانه اگزما هستند روی بدن فرزندتان ظاهر شده‌اند، به او خوردن ماست و کپسول‌های پروبیوتیک را توصیه کنید. این اگزما‌ها گاهی به دلیل حساسیت به پروتئین گاوی پدیدار می‌شوند و با مصرف فراورده‌های پروبیوتیک، می‌توانید واکنش بدن به این پروتئین را کاهش دهید.

التهاب روده کاهش می‌یابد
اگر به بیماری‌های التهابی روده دچار یا تحت درمان خاصی در این زمینه هستید، همچنین اگر به هر دلیل، جراحی روده را پشت‌ سر گذاشته‌اید، حتما از فراورده‌های پروبیوتیک کمک بگیرید. مصرف این ترکیبات، التهاب بافت روده را کاهش می‌دهد و به ترمیم آن سرعت می‌بخشد. گذشته از این، اگر به سندرم روده تحریک‌پذیر دچار هستید یا اینکه زیاد نفخ می‌کنید هم می‌توانید از این باکتری‌ها برای بهبود حالتان کمک بگیرید.

کبدتان چرب نمی‌شود
محققان می‌گویند، کسانی که به اندازه کافی از ترکیبات پروبیوتیک استفاده می‌کنند، کمتر گرفتار بیماری‌های کبدی می‌شوند. به باور آن‌ها، مصرف محصولات پروبیوتیک، احتمال چرب‌شدن کبد را کاهش می‌دهد. یافته‌های پژوهشگران حاکی از این است که کسانی که در کودکی به اندازه کافی باکتری پروبیوتیک را به بدنشان وارد کرده‌اند، در بزرگسالی گرفتار نارسایی کبد نمی‌شوند.

بر صد درد بی‌درمانتان دواست
متخصصان در مورد فواید بهره‌گرفتن از باکتری‌های پروبیوتیک، ادعاهای گوناگونی را مطرح می‌کنند. برای مثال، آن‌ها می‌گویند، مصرف‌کنندگان این ترکیبات حتی در دوران کودکی، کمتر دچار سرماخوردگی می‌شوند. زنانی که باکتری‌های پروبیوتیک را به بدنشان وارد می‌کنند، کمتر به عفونت مجاری ادراری و عفونت دستگاه

تناسلی دچار می‌شوند.
آمار ابتلا به آسم و آلرژی در میان پروبیوتیک‌دوست‌ها کمتر است و کسانی که تحمل لاکتوز را ندارند هم می‌توانند از فواید این باکتری‌ها بهره ببرند. محققان می‌گویند، مصرف این باکتری‌ها در کودکی، احتمال عفونت معده و ریه را کمتر می‌کند. گذشته از این، بررسی‌ها نشان می‌دهد، مصرف این باکتری‌ها، سلامت دهان را بیشتر کرده، از اسهال مسافرتی جلوگیری می‌کند و به دلیل بهتر ساختن عملکرد روده، توانایی مغز را هم افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha