تهدید قطعی موجود در تغییرات اقلیمی نزدیک به نقطه ای غیر قابل بازگشت

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید جهان خطر عبور از نقطه غیر قابل بازگشت تغییرات اقلیمی را تجربه می کند که نتایج فاجعه آمیز برای مردم در سراسر سیاره زمین و نظام های طبیعی دارد که ازپایداری محیط های طبیعی محافظت می کنند.
 
به گزارش سلامت نیوز آنتونیو گوترش دوشنبه در سخنرانی مهم خود در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویورک خواستار رهبری قدرتمند تر و تلاش و همت بیشتر برای اقدام علیه تغییرات اقلیمی و معکوس نمودن روند آن شد.
 
وی گفت تعهد 3 سال پیش رهبران جهان در توافق پاریس به منظور توقف افزایش گرم شدن کره زمین به کمتر از 2 درجه سلسیوس و همکاری برای حفظ افزایش نزدیک به 5/1 درجه سلسیوس در واقع حداقل اقدام برای جلوگیری از اثرات تغییرات اقلیمی بود. 
 
وی در ادامه گفت: "کوه پیش روی ما بسیار مرتفع است اما غیر قابل فتح نیست.  می دانیم چگونه آن را فتح کنیم". 
 
دبیرکل گفت باید تولید گازهای گلخانه ای سمی را متوقف و برای حل مشکل تغییرات اقلیمی اقدام نماییم. وی افزود باید وابستگی به مصرف سوخت های فسیلی را کاهش و به سوی استفاده از انرژی های پاک رویم و از نابودی جنگل ها  جلوگیری و به سوی استفاده بهینه تر از منابع  حرکت کنیم. ایشان گفت چنین تحول فکری موجب "منافع زیادی برای انسان" می شود.
 
گوترش با تاکید افزود اینجانب این بحث را از جانب آنانی که تنها منافع حال حاضر را در نظر دارند شنیده ام که می گویند حل معضل  تغییرات اقلیمی گران است ومی تواند به رشد اقتصادی صدمه بزند. این چیز بی معنایی است. در واقع خلاف آن صحیح است.
 
ایشان در ادامه هزینه های هنگفت خطرات تغییرات اقلیمی و فرصتی هایی که اقدام برای جلوگیری از آن به همراه دارد را برای حاضران شرح داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha