با پیشنهاد ریاست کل سازمان نظام پزشکی و در جهت هم اندیشی و تسریع در رفع مشکلات آحاد جامعه پزشکی کمیته هماهنگی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت تشکیل شد.

کمیته مشترک وزارت بهداشت و نظام پزشکی تشکیل شد/ نیازمند بازسازی رابطه وزرات بهداشت و نظام پزشکی با جامعه پزشکی هستیم

سلامت نیوز:با پیشنهاد ریاست کل سازمان نظام پزشکی و در جهت هم اندیشی و تسریع در رفع مشکلات آحاد جامعه پزشکی کمیته هماهنگی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت تشکیل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، نخستین جلسه کمیته هماهنگی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت به منظور بحث و بررسی در خصوص مسائل مرتبط با جامعه پزشکی و باحضور ایرج فاضل ریاست کل سازمان نظام پزشکی، ظفرقندی رئیس شورای عالی نظام پزشکی، ایرج حریرچی قائم مقام و  سخنگوی وزارت بهداشت، جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، حق دوست معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، حسینی دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت و همچنین معاونان سازمان نظام پزشکی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه ایرج  فاضل رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: کمیته هماهنگی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت همانطور که از نام آن مشخص است جهت طرح مسائل پزشکی مشترک و اتخاذ تصمیم در مورد آنها تشکیل شده است.

وی افزود: امید است این کمیته موجب همدلی و هم افزایی شده و حتی الامکان مسائل از طریق این کمیته حل و از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود. در حال حاضر همه اعضا از تشکیل این کمیته استقبال کرده اند و قرار است کمیته با برگزاری جلسات مرتب به کار خود ادامه دهد و در تصمیم سازی ها قبل از اقدام هماهنگی لازم به عمل آید.

وی در ادامه تاکید کرد: باید سازوکارها به گونه ای باشد که التهاب جامعه پزشکی را کم کند. یکی از مسائل مهم که این روزها با آن مواجه هستیم نحوه رفتار با پزشکان است و ما هر نوع حمله به پزشک و سایر اعضای حرف پزشکی را محکوم می کنیم.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت نیز با اشاره به این که نباید شان جامعه پزشکی مخدوش گردد، اظهار کرد: نیازمند بازسازی رابطه وزرات بهداشت و نظام پزشکی با جامعه پزشکی هستیم و ناگفته نماند که اختیارات وزارت بهداشت و نظام پزشکی محدود و خواسته ها زیاد است؛  بنابر این باید بتوانیم با توجه به محدوده اختیارات از عهده انجام مطالبات برآییم. در این راستا بهتر است همه موضوعات را با همفکری یکدیگر رفع کنیم.

سایر اعضای حاضر در جلسه نیز به طرح و بیان مسائل مبتلابه جامعه پزشکی پرداختند. در همین راستا اثر تحریم ها بر شرایط علمی و اقتصادی کشور، خودداری نشریات خارجی از چاپ مقالات ارسالی از سوی ایران، نگرانی مردم از مسائل مربوط به دارو و تهیه ملزومات مورد نیاز بیمار خارج از بیمارستان ها در شرایط فعلی اقتصادی کشور، واقعی نبودن تعرفه های خدمات پزشکی، بررسی وضعیت کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات، رعایت اخلاق حرفه ای در جامعه پزشکی و گسترش آن، نحوه فعالیت پزشکان طرحی، نحوه فعالیت صنفی و آموزشی انجمن های پزشکی و مسائلی از این قبیل به عنوان اولویت های قابل طرح در جلسات آتی کمیته مورد توجه و تاکید قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha