معاون فنی ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: تا سالگرد زلزله (‌21 آبان‌ماه) کار واحدهای احداثی روستاهای زلزله‌زده به پایان می‌رسد.

اتمام خانه های روستایی زلزله زده کرمانشاه تا 21 آبان

سلامت نیوز: معاون فنی ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: تا سالگرد زلزله (‌21 آبان‌ماه) کار واحدهای احداثی روستاهای زلزله‌زده به پایان می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز، به نقل از عصرایران از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی فولادی اظهار داشت: ساخت منازل در مناطق زلزله‌زده از مرحله بتن گرفته تا مصالح به کار رفته و دیوارچینی به خوبی و براساس استانداردهای کنترل می‌شود.

معاون فنی ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: واحدهای احداثی و تعمیری در ابتدای مرحله بازسازی طبقه‌بندی و تفکیک شد، واحدهای احداثی نوع یک کاملا تخریب شده بودند که نیاز به آواربرداری داشتند، لذا در اولویت نخست قرار گرفت.

وی ادامه داد: ساکنان واحدهای احداثی نوع یک ساکن روستاهای زلزله‌زده در کانکس استقرار داده شدند وکار بازسازی شروع شد.

فولادی با بیان اینکه 12 هزار و 500 واحد مسکونی در روستا‌ها جزو تخریبی نوع 2 بودند، بیان کرد: این منازل جزو بافت‌های فرسوده‌ای بودند که کاملا تخریب و آوار نشده بودند از این رو بازسازی آن‌ها در اولویت دوم قرار گرفت.

این مسؤول از پایان عمده کارهای واحدهای روستایی بازسازی شده خبر داد و افزود: تا سالگرد زلزله (‌21 آبان‌ماه) کار تمامی واحدهای احداثی روستاها نیز به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه 5 هزار 500 واحد در شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب در دست ساخت است، ادامه داد: 5 هزار و 300 واحد از این تعداد پی‌کنی و کار بتن‌ریزی و فنداسیون 4 هزار واحد انجام و حدود 3 هزار واحد اسکلت انجام و نزدیک به 500 واحد به مرحله اتمام رسیده است.

فولادی به مشکلاتی از جمله کمبود مصالح ساختمانی از جمله آهن‌آلات و فولاد اشاره و بیان کرد: مصالح آهن‌آلات و فولاد با پیگیری‌های انجام شده در انبار دپو شده و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha