سلامت نیوز : رییس سازمان نظام پزشكی كشور گفت: هدفمند كردن یارانه ها فرصتی برای اصلاح اقتصاد نظام سلامت و درمان كشور است.
 
به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین صدر در همایش ملی قانون هدفمندكردن یارانه ها و نظام سلامت افزود: اجرای این قانون می تواند در اصلاح بخش های مختلف اقتصاد در حوزه سلامت و به ویژه در بخش درمان ،تعرفه ها و بیمه های اجتماعی موثر باشد.
وی با بیان اینكه از مشكلات اقتصادی كشور وجود محاسبات غیرشفاف است، گفت: با اجرای این قانون همه چیز به سوی شفاف شدن پیش می رود به ویژه آنكه در بخش سلامت هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی محاسبات را شفاف و متحول خواهد كرد.
صدر ادامه داد: اجرای قانون هدفمندكردن یارانه ها حركتی به سمت رفاه اجتماعی و تقویت بیمه های اجتماعی است كه این به مرور منجر به ارتقای سلامت جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه قانون هدفمندكردن یارانه ها فرصتی برای كارهای كارشناسی در حوزه سلامت است، تاكید كرد: این موضوع دغدغه دولت ها و مجالس گذشته نیز بود اما به دلایل گوناگون نتوانستند آن را اجرا كنند و در این دوره خوشبختانه همه اركان نظام بر این موضوع اتفاق نظر داشتند و اكنون در اجرای آن به سر می بریم.
نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی افزود: بدون شك قانون هدفمند كردن یارانه ها نقطه عطفی در اصلاح وضع اقتصاد كشور به شمار می رود.
صدر گفت: در قانون برنامه پنجم تصریح شده است كه 10 درصد از درآمد حاصل از هدفمندكردن یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص یابد و در صورت اجرای دقیق این قانون در حوزه سلامت تحول اساسی رخ خواهد داد.
وی ، میزان بودجه سالانه نظام سلامت 30 هزار میلیارد تومان عنوان كرد و گفت: چنانچه 10 درصد درآمد سالانه هدفمندكردن یارانه ها كه سالانه حدود پنج هزار و 600 میلیارد تومان است به این مبلغ اضافه شود به طور قطع، تحول اساسی در بخش سلامت رخ خواهد داد و بسیاری از كمبودها را جبران خواهد كرد.
صدر، موضوع سرمایه گذاری در حوزه سلامت را مهم دانست و گفت: سرمایه گذاری در حوزه سلامت ، سرمایه گذاری زیربنایی است و در صورت اختصاص دقیق 10 درصد از درآمد سالانه هدفمندكردن یارانه ها به این طرح، شاهد برطرف شدن مشكلات حوزه سلامت و همچنین رفع كمبودها به ویژه در بخش هزینه های بیمارستانی در بخش های خصوصی و دولتی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha