چارت تشکیلاتی بیمارستان ها در طی چندین سال گذشته هیچ تغییری نکرده و این امر به عاملی برای عدم جذب نیروهای پرستاری تبدیل شده است.

قدیمی بودن چارت بیمارستان ها عاملی برای عدم جذب نیروهای پرستاری شده است

سلامت نیوز: چارت تشکیلاتی بیمارستان ها در طی چندین سال گذشته هیچ تغییری نکرده و این امر به عاملی برای عدم جذب نیروهای پرستاری تبدیل شده است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، خالد امیدی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایرانشهر در رابطه با دلایل عدم جذب پرستاران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:  متاسفانه از حدود 20 سال پیش چارت تشکیلاتی بیمارستان ها تغییری نکرده است و با وجود افزوده شدن تعداد تخت ها و افتتاح بخش های جدید، به تعداد نیروهای انسانی افزوده نشده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که به ازای افزوده شدن هر تخت بیمارستانی باید نیروهای انسانی نیز متناظر با آن افزوده شوند در حالیکه این اتفاق صورت نمگیرد و در نتیجه فشار بسیار زیادی به نیروهای انسانی وارد می آید.

امیدی افزود: از سوی دیگر در آزمون های استخدامی جذب پرستار نداریم و بایستی در این رابطه روسای دانشگاه ها با وزارت محترم بهداشت مذاکرات لازم را صورت دهند چراکه با ادامه روند فعلی نیروهای انسانی به ویژه در بخش پرستاری بایستی متحمل فشار زیاد کاری شوند که منجر به کاهش انگیزه و همچنین افزایش خطاهای حرفه ای می شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایرانشهر در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با افزایش انگیزه های شغلی و همچنین تقویت عوامل جذب پرستاران شاهد از بین رفتن معضل کمبود نیروهای پرستاری در مراکز درمانی سطح کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha