یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 255360

مغزهای سبزرنگ دوست‌داشتنی که اقلیم کشورمان، آن را به یکی از تنقلات محبوب همیشگی تبدیل کرده، تنها یک همراه خوش‌طعم و پرکالری برای لحظات تماشای فوتبال و دورهمی‌های دوستانه‌مان نیستند.

قلبِ پسته‌خورها بیمار نمی‌شود

سلامت نیوز: مغزهای سبزرنگ دوست‌داشتنی که اقلیم کشورمان، آن را به یکی از تنقلات محبوب همیشگی تبدیل کرده، تنها یک همراه خوش‌طعم و پرکالری برای لحظات تماشای فوتبال و دورهمی‌های دوستانه‌مان نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، محققان می‌گویند، پسته یکی از پرخاصیت‌ترین هله‌هوله‌هایی است که می‌توانید به خانه‌تان وارد کنید و به همین دلیل هرقدر هم که برای خریداری‌اش هزینه کنید، ضرر نکرده‌اید.


پسته ویتامین‌ها، موادمعدنی و مغذی مانند بتاکاروتن، فسفر، ویتامینB6، تیامین، پتاسیم، منیزیم و فیبر در خود دارد و در مقایسه با سایر آجیل‌ها، میزان زیادی کاروتنوئید دارد، آنتی‌اکسیدانی که به کاهش خطر بیماری‌های مزمن و بهبود سلامت قلب کمک می‌کند، البته پسته خام یا برشته‌شده، هر دو میزان زیادی چربی در خود دارند؛ هر 28گرم پسته که حدودا شامل 49عدد پسته می‌شود، حدود 13گرم چربی دارد که می‌تواند 17درصد کل نیاز روزانه شما به چربی را تامین کند؛ چربی مفیدی که به سلامت قلب کمک می‌کند و سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد. پسته مقدار زیادی، یعنی حدود 6 گرم پروتئین هم دارد.


همه آجیل‌ها برای سلامت ما مفید هستند، چراکه منبع خوبی از پروتئین، فیبر و چربی غیراشباع هستند، اما در میان آن‌ها، پسته در کاهش فشارخون موثرتر است و التهاب درونی بدن را کاهش می‌دهد. گذشته از این، پسته سرشار از باکتری‌های پروبیوتیک است که از روده‌های شما محافظت می‌کند.


پسته که به یکی از تنقلات موجود روی میز ما تبدیل شده، علاوه بر تمامی فوایدی که دارد، به‌خاطر سهولت در نگهداری‌اش، با اطمینان بیشتری قابل مصرف است. مغزپسته به دلیل دارا بودن چربی‌های غیراشباع فراوان، مدت طولانی در دمای اتاق قابل نگهداری است و به همین دلیل می‌توانید هر روز پسته‌ها را روی میز و در مقابل چشمتان بگذارید و شب‌ها آن‌ها را به یخچال برگردانید. البته اگر میزان زیادی پسته خریداری کرده‌اید، بهتر است آن‌ها را در فریزر یا یخچال نگهداری کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha