رئیس مرکزمدیریت پیوند اعضا و بیماریهای وزارت بهداشت موافقت این وزارتخانه رابا تشکیل سازمان پیوند اعلام کرد.

موافقت وزارت بهداشت با تشکیل سازمان پیوند اعضا

سلامت نیوز: رئیس مرکزمدیریت پیوند اعضا و بیماریهای وزارت بهداشت موافقت این وزارتخانه رابا تشکیل سازمان پیوند اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران،، دکترمهدی شادنوش در پاسخ به درخواست متخصصان پیوند مبنی برایجاد سازمان پیوند در کشور گفت: ایجاد یک تشکیلات منظم وسیستماتیک در دنیای امروز اقدامی درست است اما در کشورهای جهان سوم همیشه اینگونه اقدامات با نگرانی از ثبات مجموعه همراه بوده است.

وی ادامه داد: ایده ایجاد سازمان پیوند برای تعامل بیشتر انجمن‌های بیماران کلیوی، پیوند اعضا، نفرولوژی و ارولوژی بسیارمفید است و می‌تواند تاثیر مناسبی را درفرآیند پیوند داشته باشد و بیماران با آرامش بیشتری تحت پیوند قرارگیرند.

رئیس مرکزمدیریت پیوند اعضا و بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت و درمان با ایجاد سازمان پیوند  در کشورموافق بوده و این مساله را به صورت جدی مورد پیگیری قرارخواهد داد اما به طوردقیق نمی توان گفت که این اقدام چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.

شادنوش در ادامه گفت: با توجه به زمان بربودن ایجاد سازمان پیوند و به منظور ازدست نرفتن فرصت‌ها باید جلساتی برگزار شود تا اختلاف نظرها از میان برداشته شود و بسترهای لازم برای دستیابی به این هدف محقق شود.

وی در پایان گفت: علاوه بر این موارد، وزارت بهداشت و درمان نیز مسائلی چون شناسایی بیماری‌های خاص به صورت جداگانه، همسویی بیمه‌ها با افراد دارای بیماری خاص، ارائه رایگان داروهای پیوند و اصلاح تعرفه‌ها را پیگیری خواهد کرد تا در زمان مناسب سازمان پیوند اعضاء به شیوه صحیح‌تری فعالیت خود را آغاز کند و بهترین خدمات پزشکی و درمانی را به متقاضیان ارائه شود.

 ایده تشکیل سازمان پیوند کشور برای اولین بار در نخستین نشست شورای پیوند، به میزبانی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران مطرح شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha