مدیر گروه اپتومتری دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه شایع‌ترین اختلالات بینایی در کشور عیوب انکساری است، گفت: دیابت و فشارخون، در صورت تشخیص ندادن به موقع، آسیب های جدی به سیستم بینایی وارد می‌کند.

بیماری های تاثیرگذار در بینایی/عیوب انکساری شایع‌ترین اختلالات بینایی در کشور

سلامت نیوز:مدیر گروه اپتومتری دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه شایع‌ترین اختلالات بینایی در کشور عیوب انکساری است، گفت: دیابت و فشارخون، در صورت تشخیص ندادن به موقع، آسیب های جدی به سیستم بینایی وارد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، عسگر دوستدار با اشاره به برگزاری هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران  از ۱۹ تا ۲۰ مهر ۹۷ در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، اظهارداشت: هدف از برگزاری هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران، ارتقاء سطح علمی اپتومتریست ها و آشنایی با جدیدترین دستاوردهای اپتومتری در کشور و دنیا است.

دبیرعلمی هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران، محورهای این سمینار را به دلیل مقارن بودن با روز جهانی بینایی، پیشگیری از اختلالات بینایی، ارائه خدمات بهتر به احاد جامعه در همه سنین به خصوص سنین کودکی عنوان کرد و افزود: سیستم بینایی کودکان بیشتر در معرض خطر است.

دوستدار ادامه داد: بحث در مورد جدیدترین شیوه های ارائه خدمت به مردم در حوزه اپتومتری از تجویز عینک گرفته تا تمرینات بینایی و همینطور ارائه کانتکت لنز با بهترین و جدیدترین شیوه های معاینه ای و خدماتی، از دیگر محورهای مورد بحث در سمینار هشتم اپتومتری است.

وی با عنوان این مطلب که پیشگیری بهتر از درمان است، بر ضرورت غربالگری بینایی از بدو تولد تا سنین کهنسالی تاکید کرد و گفت: یکسری اختلالات بینایی وجود دارد که اگر به موقع تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است و از آسیب های بیشتر به سیستم بینایی افراد می توان جلوگیری کرد.

این اپتومتریست، به عیوب انکساری که باعث تنبلی چشم می‌شود، اشاره کرد و افزود: این عارضه چشمی به راحتی قابل پیشگیری و درمان است.

دبیر علمی هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران، به بیماری های تاثیرگذار در بینایی اشاره کرد و گفت: دیابت و فشارخون، در صورت عدم تشخیص به موقع، آسیب های جدی به سیستم بینایی وارد می کند. از همین رو، بسیاری از اختلالات بینایی را می توان به موقع پیشگیری و از بروز آنها جلوگیری کنیم که اپتومتریست ها در این زمینه خدمات مورد نیاز جامعه را ارائه می دهند.

وی افزود: امروزه یکی از خدمات مورد نیاز در حوزه بینایی، ساخت و تجویز عینک طبی مناسب است، که این خدمت به خوبی توسط اپتومتریست ها انجام می شود. همینطور غربالگری بینایی در مدارس و مهدهای کودک، یکی دیگر از خدماتی است که توسط اپتومتریست ها در سراسر کشور انجام می شود.

دوستدار، شایع ترین اختلالات بینایی در کشورمان را عیوب انکساری دانست و گفت: در این حوزه اپتومتریست ها نقش فعال و تعیین کننده ای دارند. بطوریکه، همکاری اپتومتریست ها و چشم پزشکان در حوزه بینایی و چشم، نقش تعیین کننده ای در پیشگیری از بسیاری از اختلالات بینایی دارد و این همکاری در کشور ما به خوبی انجام می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha