با وجود اینکه مصرف آنتی بیوتیک در بسیاری از عفونت ها و مشکلات دستگاه تنفسی مفید است اما مصرف زیاد آن موجب آسیب به کبد می شود.

مصرف زیاد آنتی بیوتیک به کبد صدمه می زند

مهر به نقل از ال ای تایمز ، فقط در سال 2004بیش از 6 میلیون بیمار در آمریکا از آنتی بیوتیک استفاده کرده اند و با وجود خاصیت ضد میکروبی آنتی بیوتیک مصرف مداوم آن باعث می شود که میکروب های بدن نیز نسبت به آن مقاوم تر شوند.

بنابر همین گزارش ، در چند سال اخیر مصرف آنتی بیوتیک بسیار شایع شده و حتی بیماران برای بیماری هایی که نیاز به آنتی بیوتیک نداشته مانند سرماخوردگی و برونشیت نیز از آن استفاده می کرده اند.

اما مسئله قابل توجه این است که مصرف زیاد و مکرر این دارو علاوه بر بی ثمر بودن آن موجب بروز عوارضی بر کبد می شود و از آنجا که کبد وظیفه تصفیه خون بدن را نیز به عهده دارد فشار بیشتری به آن وارد شده و رسوبات تاثیر بیشتری بر آن دارند.

به همین دلیل متخصصان به بیماران به ویژه بیماران کلیوی و کبدی هشدار می دهند که به طور خودسرانه و یا بیش از میزان تجویز شده توسط پزشک از آنتی بیوتیک استفاه نکنند و در عین حال در صورت تجویز پزشک نیز دوره یک هفته تا 10 روزه درمان را کامل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha