دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 25609

متخصص تغذیه گفت: برخی از آجیل ها با رنگ‌های صنعتی تهیه می شود كه در صورت مصرف به مخاط دستگاه گوارش می چسبد و موجب بروز التهاب و یا سرطان می شود بنابر این در ایام نوروز مصرف آجیل های خام به مردم توصیه می شود.

سلامت نیوز :متخصص تغذیه گفت: برخی از آجیل ها با رنگ‌های صنعتی تهیه می شود كه در صورت مصرف به مخاط دستگاه گوارش می چسبد و موجب بروز التهاب و یا سرطان می شود بنابر این در ایام نوروز مصرف آجیل های خام به مردم توصیه می شود.
 
 هومن پارسایی  در گفت و گو با ایرنا افزود: به هموطنان توصیه می شود كه برای آسیب وارد نشدن به دستگاه گوارش و حفظ سلامتی شان، آجیل خام تهیه و مصرف كنند.
وی اظهار داشت: افراد برای پرهیز از چاقی و ایجاد تعادل بین انرژی دریافتی و جذب آن در بدن، ناگزیر به كاهش مواد دریافتی و یا افزایش فعالیت بدنی خود هستند، از این رو باید یك برنامه ورزشی منظم برای سوخت و ساز انرژی در روز برای خود لحاظ كنند.
پارسایی خطاب به شهروندان گفت: ضروری نیست در ایام نوروز وزن كم كنید، فقط تغذیه خود را به تعادل برسانید تا دچار اضافه وزن نشوید.
این متخصص تغذیه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری، از مسافران خواست از تهیه غذا از رستوران های بین راهی خودداری كنند.
وی گفت: خانواده ها در سفر، مواد غذایی خشك با خود همراه داشته باشند و خود نسبت به تهیه غذا اقدام كرده و از رفتن به رستوران‌های بین راهی خودداری كنند.
پارسایی افزود: یكی دیگر از مسائلی كه در نوروز مطرح می شود افزایش مصرف ظروف یك بار مصرف است كه افراد در مسافرت استفاده می كنند یا در رستوران ها استفاده می شود.
پارسایی با بیان اینكه انواع مختلفی از ظروف یك بار مصرف در بازار موجود است، اظهار داشت : یك نوع از این ظروف نوع پلیمری است، پلیمر خود از مونومرهایی تشكیل شده كه این مونومرها سمی وسرطان زا بوده و وقتی غذای گرم داخل این ظروف پلیمری قرار می گیرد گرما و حرارت غذا، آزادی مونومرها را تسهیل می كند كه در این صورت خاصیت سرطان زایی آن بروز می یابد.
پارسایی گفت: نوع دیگری از این ظروف، ظروف فومی هستند كه این نوع نیز دارای گاز هگزان بوده و سبب سردردهای شدید در انسان می شود و یا سردرد افراد را تشدید می كند.
وی به شهروندان توصیه كرد، تاحد ممكن در این ظروف غذاهای سرد سرو كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha