یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 256377

رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه پروتز پستان سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان نمی‌شود، گفت: در بیمارانی که مبتلا به سرطان پستان بوده و عضو آنها تخلیه شده، یک سال پس از درمان، می‌توان برای آنها از پروتز پستان استفاده کرد.

پروتز پستان باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟

سلامت نیوز:رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه پروتز پستان سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان نمی‌شود، گفت: در بیمارانی که مبتلا به سرطان پستان بوده و عضو آنها تخلیه شده، یک سال پس از درمان، می‌توان برای آنها از پروتز پستان استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی بیژنی در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک و زیبایی در مورد پروتز پستان گفت: در گذشته برخی از منابع اعلام می‌کردند که انجام پروتز پستان می‌تواند سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان در پستان شود؛ در حالی که امروزه مشخص شده تفاوتی میان درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان در میان افرادی که پروتز پستان انجام داده‌ یا نداده‌اند، نیست.

رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ادامه داد: پروتز پستان تاثیری در شیردهی نخواهد داشت و پروتزهای استفاده شده نیز داخلی نبوده و از کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، انگلیس، برزیل و ژاپن است که قیمتی حدود ۳.۵ تا ۴ میلیون دارد. همچنین هزینه این جراحی زیبایی منطبق با تعرفه‌های اعلام شده در بخش خصوصی و دولتی است.

وی افزود: بیمارانی که مبتلا به سرطان بوده و پستان آنها تخلیه شده است یک سال پس از درمان می‌توانند در صورتی که این سرطان در آنها عود نداشته باشد، از پروتز  پستان برای آنها استفاده کرد.

رییس انجن جراحان پلاستیک و زیبایی تاکید کرد: افراد می‌توانند پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی را از طریق مراجعه به انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، سازمان نظام پزشکی و سایت وزارت بهداشت پیدا کرده و پس از آن برای جراحی و انتخاب پزشک خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha