منبع اعلام هر گونه مورد مرگ و میر در کشور وزارت بهداشت است و ضروری است سایر دستگاه ها از اعلان اینگونه موارد بدون تائید وزارت بهداشت خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی،در پی شایعاتی که در برخی از رسانه ها در ماه اخیر در خصوص مرگ ومیر ناشی از آلودگی هوا مطرح کردند جلسه مشترکی با حضور نماینده دادستان کل کشور و دستگاه های مدعو با وزیر بهداشت درباره نگرانی برخی سازمانهای بین المللی و سفارتخانه ها در خصوص موارد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوای شهر تهران تشکیل شد.
براساس این گزارش در این جلسه اعلام شد.گزارشات زارت بهداشت نشان از بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران در سال 85 نسبت به سال 84 خبر داد.
بطوریکه از نظر آلاینده منواکسیدکربن در آبان ماه 84 وضعیت پاک در هیچ یک از روزها مشاهده نشد ولی در آبان 85 حدود 10 درصد(2 روز) وضعیت پاک مشاهده شد همچنین از نظر ذرات معلق در آبان ماه سال گذشتهوضعیت پاک 16 روز بوده در حالی که در آیبان ماه 85 برابر 28 روز بوده است.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد وزارت بهداشت با دعوت از شهرداری تهران در خصوص بدست آوردن موارد دقیق مرگ و میر ناشی از هوا اقدام به طراحی  یک طرح مطالعاتی و عملیاتی نمودن آن در اوایل سال 86 بنماید تا ضمن جلوگیری ازارائه آمارهای غلط اعداد و اعلام شده،یکسان ودقیق باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha