داروهای ضد ریفلاکس هم دیگر آرامتان نمی‌کنند و حتی کاهش مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا غذاهای مایع هم اسید معده شما را کاهش نمی‌دهند؟

توصیه‌هایی برای آنان که ریفلاکس اسید معده دارند

سلامت نیوز: داروهای ضد ریفلاکس هم دیگر آرامتان نمی‌کنند و حتی کاهش مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا غذاهای مایع هم اسید معده شما را کاهش نمی‌دهند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، حتما خودتان هم خوب می‌دانید که ریفلاکس اسید معده و بالا آمدنش در دهانه مری، می‌تواند شما را در خطر ابتلا به سرطان‌های گوارشی قرار دهد و خوب می‌دانید که برای کاهش این مشکل، باید وقت را غنیمت بشمرید.


محققان می‌گویند، داروهای ضداسید تنها راه شما برای تسکین دستگاه گوارشتان نیستند، بلکه شما باید با اصلاح رژیم غذایی و کاهش استرستان این مشکل را کمتر کنید. به گفته آن‌ها، کاهش مصرف کربوهیدرات، یکی از راه‌های موثر برای کم‌کردن ترشحات اسیدی معده است. به گفته آن‌ها، بدن شما گاهی اوقات نمی‌تواند برخی از کربوهیدرات‌ها را جذب کند و به همین دلیل آن‌ها را در روده‌تان انبار می‌‌کند. به باور پژوهشگران، بدن ما آنزیم مناسب برای هضم درست و به‌موقع برخی از انواع کربوهیدرات‌ها را ندارد و به همین دلیل آن‌ها را مدت‌ها در روده‌ها نگه می‌دارد. ماندن این کربوهیدرات‌ها در روده، باعث به‌وجود آمدن گاز می‌شود و رسیدن این گازها به معده و مری، می‌تواند زمینه ریفلاکس بیشتر را ایجاد کند.
پیش از این هم پژوهشگران دراز نکشیدن بعد از مصرف غذا، زود شام خوردن، خوردن به‌موقع صبحانه، کاهش مصرف چای و برخی از میوه‌ها را برای کاهش اسید معده پیشنهاد کرده بودند و می‌گفتند که سیگاری‌ها و کسانی که زیاد با استرس درگیر هستند، بیشتر گرفتار این مشکل می‌شوند.

منبع: www.scientificamerican.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha