چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 256657

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: سند بهداشت روان، سند سلامت و امنیت غذا و سند رشد و تکامل کودکان در جلسه آتی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برای تصویب بررسی می شود.

سند بهداشت روان به شورای عالی سلامت رفت

سلامت نیوز:  رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: سند بهداشت روان، سند سلامت و امنیت غذا و سند رشد و تکامل کودکان در جلسه آتی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برای تصویب بررسی می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی اصغر فرشاد  درباره پیگیری مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: وظیفه اصلی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی پیگیری مصوبات این شورا است؛ در دولت دوازدهم مسئولیت این کار را برعهده گرفتیم، به صورت مرتب کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را با حضور مدیران دستگاه ها تشکیل داده و مصوبات را پیگیری می کنیم و گزارش هایی در این زمینه تهیه و به مسئولان کشور ارائه می شود.


قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت اظهار داشت: برخی مصوبات این شورا تا 50 و برخی دیگر تا 70 درصد پیشرفت داشته است. با این حال یکی از عمده ترین مواردی که مانع پیشرفت مناسب مصوبات این شورا است، کمبود منابع مالی است.


وی ادامه داد: وقتی یک برنامه بین بخشی تعیین می شود، اعتبار آن در هیچ دستگاهی در نظر گرفته نشده و در همین راستا با سازمان برنامه و بودجه رایزنی هایی انجام دادیم که برای طرح های بین بخشی و مشارکتی مصوب در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، اعتبار خاصی پیش بینی شود تا بتوانیم سریع تر به اهداف و مصوبات این شورا دست پیدا کنیم.


فرشاد درباره تشکیل جلسه این شورا در سال جاری بیان کرد: هدف اصلی اجرای مصوبات این شورا است و همچنین باید برای مواردی که نیاز به مصوبه دارد، شورا را تشکیل دهیم؛ در حال حاضر تقریبا این موارد به تعدادی رسیده که نیاز به تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی باشد و به همین دلیل درخواستی به وزیر بهداشت ارائه شده است.


وی ادامه داد: معمولا قبل از تشکیل شورای عالی، کمیسیون دائمی شورا با حضور معاونین وزارتخانه های عضو شورا تشکیل می شود که در این کمیسیون پیش نویس شورا تصویب و سپس شورای عالی برگزار می شود. ریاست این کمیسیون بر عهده وزیر بهداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha